Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på vad jag ska läsa i sommar. Mer juridik? Börja sniffa på kriminologi? Mer socialt arbete? Mer sociologi?
 
Skippade nya medicinen igår kväll och hade den bästa natten på länge. Vaknade imorse och var inte dimmig i huvudet och hade inte ont överallt.

Skickade en notis till min läkare på 1177 och ber att få slippa den.
Kassa njurar är ingen hit. Speciellt om man inte veerkar tåla medicineringen.
 
Tog en halvtimmespromenad med hunden istället för en kortrunda och det var välbehövligt.Ska försöka ta längre promenader. Känner mmigmycket piggare i huvudet.

Dags att slita tag i jobb.
 
Ofta efter 12 tycker jag. Det är nog för att motverka lite av anstormningen. Eg kvittar det ju, det är ju inte den som söker först som får plats :D
Jag kan se framför mig hur de sitter vid en dator med fingret över knappen:

"Vad tycker du? Ska vi trycka igång det nu?"

"Äh..... Nä, låt dem svettas lite till...... Visst var det pizza i personalmatsalen idag?"
 
Vad vill jag göra med mina torskrygg-bitar idag? Jag har matlagningsgrädde, creme fraiche, sweet chili-sås, kinesisk soja, purjolök, paprika, osv. Något av detta som kan tänkas bli bra med fisken (i ugn)??
 
Jag känner mig allt annat än pigg men kan inte sova då det inte går att andas ordentligt.

Tänker på allt möjligt. Och nu senast på hundar. Mycket extra jobb i början. Jag vet inte. Tänker på en liten papillon här i huset. Finns ingen som Professorn såklart men ändå.
Det går annars ingen nöd på mig. Har Jinns som är katt. Hon är nästan som en hund. Går ut påmorgonen när jag går ut. Har full koll. Snackar massor och är allmänt underbar.
Hästar :heart
Vänner mm.
Du kan inte ta en vuxen omplacering om det känns bökigt med valp?3(
Min var ju 5 år då jag köpte henne från en kennel. Ingen problemhund på ngt vis för mig. Det var liksom en ”färdig” och trevligt fostrad hund.
Detsamma gällde mina förra som också var vuxna då jag fick hem dem.
Klart du måste ha en pappi! En gång pappi - alltid pappi!
Vill du ha tips på kennel så har jag några. Och de i sin tur vet hur läget ser ut för många andra uppfödare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 111
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 793
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp