Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovit och snorat. Ligger nerbäddad och dricker te.

Får börja ta och göra iordning mig nu och gå ut
791C7558-E2E6-44DE-90B3-AAAEA237CABB.webp
 
Läst nästan 400 sidor om hur man kan analysera barnlitteratur och skrivit 9 sidor anteckningar på mindre än 6h. Det känns ändå som ett bra resultat!

Nu ska jag börja läsa en bok om att ifrågasätta självklarheter i svenska språket, skriven av fd ordförande/chef för Språkrådet..

Nog för att jag är språkpolis men nu behövs nog te. Helst med tepåse i.
 
Läst nästan 400 sidor om hur man kan analysera barnlitteratur och skrivit 9 sidor anteckningar på mindre än 6h. Det känns ändå som ett bra resultat!

Nu ska jag börja läsa en bok om att ifrågasätta självklarheter i svenska språket, skriven av fd ordförande/chef för Språkrådet..

Nog för att jag är språkpolis men nu behövs nog te. Helst med tepåse i.

Det ska inte vara med en tepåse i? :angel:
 
På jobbet och uttråkad. Har bara två veckor kvar innan jag slutar så vill inte starta upp något nytt projekt eftersom kollegan inte kommer hinna med både sitt och mitt jobb, men det betyder att jag har väldigt lite att göra just nu. Har tom städat ut mina lådor och skrivit en handover.
 
Har precis agerat biblotekarie. Min arbesplats skulle behöva minst tre heltidsanställda som endast gjorde arbetsuppgifter som ramlat mellan stolarna/ingen vill göra/där personen som bör göra det är borta. 🤷‍♀️
Jag och chefen ska ha möte nästa vecka, då måste jag våga säga hur det faktiskt är för mig. Ska skriva lista.
 
Har precis agerat biblotekarie. Min arbesplats skulle behöva minst tre heltidsanställda som endast gjorde arbetsuppgifter som ramlat mellan stolarna/ingen vill göra/där personen som bör göra det är borta. 🤷‍♀️
Jag och chefen ska ha möte nästa vecka, då måste jag våga säga hur det faktiskt är för mig. Ska skriva lista.
Bra där!!
Skriv dels vad du gör och dessutom en ungefärlig normal tisdåtgång :idea:

Jag gjorde det en gång på ett arbete jag hade som gjorde att jag gick in i väggen, det utmynnade i två!!! nya tjänster O_o Tack vare det så kunde jag gå tillbaka till arbetet relativt snabbt och "smärtfritt" efter sjukskrivningen.
Låt det inte gå så långt för dig!! :heart
 
Bra där!!
Skriv dels vad du gör och dessutom en ungefärlig normal tisdåtgång :idea:

Jag gjorde det en gång på ett arbete jag hade som gjorde att jag gick in i väggen, det utmynnade i två!!! nya tjänster O_o Tack vare det så kunde jag gå tillbaka till arbetet relativt snabbt och "smärtfritt" efter sjukskrivningen.
Låt det inte gå så långt för dig!! :heart
Det där med tidsåtgång hade jag inte tänkt på. Tack för tips!:up:

Nej alltså jag var nog farligt nära ett tag, men jag har ändrat en hel del på hur jag tänker kring saker nu. Försöker vara mer 100% ego - som jag långsamt börjar inse att de flesta ändå är.
Har tid hos läkare snart också - kanske känns allt lättare för att jag kan se ett ljus i tunneln :heart
 
"Vill du inte ha barn för att du tänker att du inte har tillräckligt med ork eller inte är tillräckligt smart? Du borde inte tänka så, du skulle bli en bra mamma." :banghead:
Jag behöver semester.
Fejkade ett samtal så jag slapp svara på frågan. Förstår inte varför hen är så himla besatt över att jag inte vill ha barn. Tur det bara är 10 minuter kvar tills jag kan fly, och att jag får jobba hemifrån i morgon (förhoppningsvis).
 
Jag blir tokig. Katten har nu tuggat sönder en fjärde Samsungkabel. Jag har gömt den här i sängbordslådan förutom när den laddar min platta men på något sätt har hon ändå kommit åt den och tuggat sönder den.

Idag är det verkligen tur att hon är söt :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 111
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 793
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp