Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad vill jag göra med mina torskrygg-bitar idag? Jag har matlagningsgrädde, creme fraiche, sweet chili-sås, kinesisk soja, purjolök, paprika, osv. Något av detta som kan tänkas bli bra med fisken (i ugn)??
Läste något recept med senap. Så jag blandade creme fraichen med senap och bredde över saltad och pepprad torsk. Sedan hällde jag matlagningsgrädden runt och smulade i en grönsaksbuljongtärning i såsen (hade kanske varit bättre med fiskbuljong, men det har jag ingen). Håller tummarna för att detta blir en hit :) !
 
Döhungrig nu. Slutar 12.45.
Ska cykla hem, släppa ut hundarna så att de får kissa. Sedan slänga in dem igen och cykla till stallet och släppa ut stallägarens hund så den kan kissa samt lunchfodra hästarna.

Sedan cykla hem igen för att vara hemma fram till 16 typ, sedan cykla tillbaka till stallet och fixa där. Har insläppet + två extra boxar att mocka och fixa foder till.
 
Äntligen "sovit bort" migränen som smög sig på runt halv fem i morse. Lyckades sjukanmäla mig strax före sex och har legat mörkt sedan dess.... men för en stund sedan ville tanten ut och det gick bra. Nu äter jag salamiskivor med jalapeños till "frukost".
 
Min lunch bestod av en varmkorv och en kanelbulle. Kanske inte världens bästa och näringsrika lunch men jag var så himla sugen på varmkorv och kanelbulle 🤷‍♀️

Skulle egentligen gått hem och jobba hemifrån men kollegan som ska avlasta mig är som vanligt systematiskt sjuk i dag. Hoppas hen kommer i morgon för då är det tänkt att jag jobbar hemifrån hela dagen.
 
Läste något recept med senap. Så jag blandade creme fraichen med senap och bredde över saltad och pepprad torsk. Sedan hällde jag matlagningsgrädden runt och smulade i en grönsaksbuljongtärning i såsen (hade kanske varit bättre med fiskbuljong, men det har jag ingen). Håller tummarna för att detta blir en hit :) !

Vad som helst med senap i såsen. :D Hoppas att du integrerar purjon också!
 
Nu så - nu har jag anmält mig och hoppas på att jag kommer med :) !
Skärmbild (518).webp
 
Du kan inte ta en vuxen omplacering om det känns bökigt med valp?3(
Min var ju 5 år då jag köpte henne från en kennel. Ingen problemhund på ngt vis för mig. Det var liksom en ”färdig” och trevligt fostrad hund.
Detsamma gällde mina förra som också var vuxna då jag fick hem dem.
Klart du måste ha en pappi! En gång pappi - alltid pappi!
Vill du ha tips på kennel så har jag några. Och de i sin tur vet hur läget ser ut för många andra uppfödare.
Jag ska ju inte ha någon 🙈🙉
Eller???
:confused:

Ja tipsa gärna :bump:
 
Fick också en trofé. Måste definitivt vara någon slags bugg. Skriver listor vad som ska göras innan jag beger mig till Stockholm (på en vecka). Skriver lista och prickar av medicinerna så jag inte glömmer någon vilket gjorts ett antal gånger så jag får panikringa mina läkare. Numera har jag också lärt mig att förvara några pennor insulin + kanyler på ställen jag är på ofta. 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 111
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 793
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp