Snygg regnkappa

Silver Girl

Trådstartare
Jag behöver tips på en snygg och bra regnkappa. En att ha till och från jobbet, när man går på stan m m. Främsta kravet är att den är lång, i alla fall nedanför knät, så man inte blir blöt mitt på låret. Huvan ska ha dragsko så den går att dra åt runt ansiktet och inte blåser av.
Jag är kort men rund, så inte för smal över höfterna. Gärna finnas i någon vanlig butik så jag kan prova.

Jag har en bra till skogspromenader m m, men den är ofta lite lerig längst ner så jag vill inte ha den till jobbet.
 
Jag har en från Kari traa som jag köpte på Stadium outlet. Tycker den är fin, tillräckligt lång, andas bra bra och står emot regn och blåst. Jag är ganska kort och bred om röven, på mig sitter den bra 😄
 
Impulsköpte en regntät, fodrad Didrikson-kappa/parkas på en outletbutik. Det har varit ett av mina bästa köp. Håller mig torr och varm oktober-april, och ser tillräckligt prydlig ut för att fungera i formellare sammanhang.

Jag är visserligen ganska lång, och mer bredaxlad än bredhöftad, men jag tycker att du ska titta på deras sortiment.
 
Jag har en jacka från Ilse Jacobsen, den är snygg och vattentät. Däremot så andas den inte som fritidsjackor gör, dvs helt okej att ha på sig på stan eller ta in hästar i ösregn, men ingen man vill ha vid pulshöjande aktiviteter. Ofodrad.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp