Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träffade äldsta kusinen på Maxi och fick tråkiga nyheter... Tydligen ska jag på begravning nästa fredag :( Ingift släkting som dog väldigt plötsligt och min släkting som var gift med hen har gått i spinn totalt (inkl flertal självmordsförsök).

Sedan är ju min släkt som den är... min släktings barn har inte ens hört av sig till hen trots att min kusin talat om att hen behöver sin avkomma nu (den avlidne var styvförälder). Jag har inte träffat större delen av släkten på flera år pga att jag helt ärligt inte tål dem så jag är inte jättepepp på att gå... men jag anser också att vissa saker bara gör man och hen som dött respekterade jag mer än många av mina blodssläktingar. Kusinen jag pratade med sa också att han tappat bort mitt nummer och det var därför han inte hört av sig... jamen googla mig då, mitt telnummer kommer upp direkt :grin:

Alltihopa är naturligtvis väldigt sorgligt även om jag inte kände hen så väldigt väl.
 
Nope, men har haft den arbetsuppgiften förut och personen som skulle gjort det är borta i 3 veckor - så jag fick den.
Fråga inte hur de tänkte att jag ska jonglera den arbetsuppgiften med att sitta i reception. De är inte så bra på att tänka de där chefspersonerna. 🤷‍♀️

Säg åt dem att det är utanför ditt kompetensområde och att de får anlita en shipping agent. Skriver du på tulldeklarationen är det du som åker på det om något inte stämmer och med så krångliga saker som ska skickas hade jag aldrig i helvetet gått med på att sätta mitt namn på eländet.

/mvh hon som skickat utrustning till Mauretanien och radioaktiva prover till Australien och båda är en total pinne i röven att tulldeklarera...

Edit: De kan anlita mig som konsult att göra det, jag har övat rätt mycket på sådant pga jobbet :D
 
Våran mattelärare pratade bort väldigt mycket av lektionen (55 av 70min) idag. Sen fick vi 10min rast. Det återstod alltså 5 min och på de fem minutrarna skulle vi göra 13 uppgifter med någon krånglig formel som jag vill ge upp på.

Jag fattar 100% euro dollar INGENTING av vad jag gör. Men enligt facit är det rätt så... ehhh? Men jag är dö-trött. Vill egentligen lägga mig och sova och hade det inte varit för att läxan är tills imorgon så hade jag gjort det.Jag vill liksom inte komma efter, det blir ett litet helvete att ta ikapp i så fall. Vi har liksom rusat igenom ett helt kapitel denna veckan... 💤

Läraren lovade oss att ge oss lite mer tid att jobba med dessa uppgifter imorgon... men hen lär ha glömt det. Med andra ord blev allt läxa.

Kvällens dilemma, lyssna på kroppen och gå och sova eller följa plikten och göra klart läxan :confused:
 
Våran mattelärare pratade bort väldigt mycket av lektionen (55 av 70min) idag. Sen fick vi 10min rast. Det återstod alltså 5 min och på de fem minutrarna skulle vi göra 13 uppgifter med någon krånglig formel som jag vill ge upp på.

Jag fattar 100% euro dollar INGENTING av vad jag gör. Men enligt facit är det rätt så... ehhh? Men jag är dö-trött. Vill egentligen lägga mig och sova och hade det inte varit för att läxan är tills imorgon så hade jag gjort det.Jag vill liksom inte komma efter, det blir ett litet helvete att ta ikapp i så fall. Vi har liksom rusat igenom ett helt kapitel denna veckan... 💤

Läraren lovade oss att ge oss lite mer tid att jobba med dessa uppgifter imorgon... men hen lär ha glömt det. Med andra ord blev allt läxa.

Kvällens dilemma, lyssna på kroppen och gå och sova eller följa plikten och göra klart läxan :confused:

Sov. Hjärnan behöver sin vila för att kunna lära sig något.
 
Våran mattelärare pratade bort väldigt mycket av lektionen (55 av 70min) idag. Sen fick vi 10min rast. Det återstod alltså 5 min och på de fem minutrarna skulle vi göra 13 uppgifter med någon krånglig formel som jag vill ge upp på.

Jag fattar 100% euro dollar INGENTING av vad jag gör. Men enligt facit är det rätt så... ehhh? Men jag är dö-trött. Vill egentligen lägga mig och sova och hade det inte varit för att läxan är tills imorgon så hade jag gjort det.Jag vill liksom inte komma efter, det blir ett litet helvete att ta ikapp i så fall. Vi har liksom rusat igenom ett helt kapitel denna veckan... 💤

Läraren lovade oss att ge oss lite mer tid att jobba med dessa uppgifter imorgon... men hen lär ha glömt det. Med andra ord blev allt läxa.

Kvällens dilemma, lyssna på kroppen och gå och sova eller följa plikten och göra klart läxan :confused:
Gissa vad...?

Jag gjorde fel på nästa fråga! Och eftersom jag inte fattar vad jag gör så fattar jag inte heller vad jag gjort fel :banghead:
 
Gosedjur är bra, sonens ”dadda” (babblarna...) håller upp min mobil jättebra i sängen :D
Mina föräldrar håller inte med :D

När mina föräldrar skildes skänkte jag svå svarta stora sopsäckar med gosedjur. Hade så många i sängen ett tag att jag sov på en kudde på golvet :angel: sa typ "mamma, du kan gå nu. Jag somnar själv" och mamma fattade ju att det var något bus på g, men hon gick i alla fall. Jag la mig på en av mina stora kuddar jag hade på golvet, och hade radat upp alla gosedjur i sängen och lagt täcke på dem. Själv hade jag en tunn liiiiiten filt som "täcke" :rofl:

Mamma brukar skämta om att det är bra att hon och pappa skildes, eftersom jag inte orkar flytta alla gosedjur varje vecka. Dvs det blir bara hälften så många i varje säng. Fast hos pappa har hälften av gosedjuren ersatts av två katter, som är rätt bra på att ta för sig plats :angel: :love:
 
Så jävla less på vårt avlopp, stopp igen för tredje gången på kort tid, nu får vi nog ringa ut spolbil som har kamera så vi kan titta om det är något som har gått sönder eller om det är något annat som är fel. Vi får ju upp stoppet själva men det ska inte bli stopp så lätt. :(
Har huset stått tomt länge?
När jag flyttade in i detta huset så hade det stått tomt länge. När jag började använda avloppet så blev det stopp på stopp. Vattnet gjorde att stora kakor lossnade och det blev stopp på stopp..
 
Har huset stått tomt länge?
När jag flyttade in i detta huset så hade det stått tomt länge. När jag började använda avloppet så blev det stopp på stopp. Vattnet gjorde att stora kakor lossnade och det blev stopp på stopp..
Nej det är där vi bor nu, så nej inte längre än ett par timmar om dagen. ;) Vi är oroliga för att ett rör har hoppat lite isär, i såna fall måste vi gräva. :(
 
Middagsgästerna gick precis och får dessa meddelande från den ungdomliga grannen:

DBB5E0AF-3FF8-4B2D-A385-5A153B0E0CEF.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 112
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 793
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp