Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick nyss 10 flyttlådor med grejer på halsen. Ska skickas till USA.
Personen som ska få dessa skickade till sig slutade på jobbet för 7 månader sedan.
Vi använder en firma som behöver att jag skriver detta i tulldeklarationen, per föremål i lådorna: vad det är, varukod (som man bara får genom att ringa), antal, vikt, tillverkningsland, storlek, värde. För att skicka behövs namn, adress, telefonnummer, mail. :banghead: Jag har fått namn och adress. Inget annat.

Jag förväntas alltså inventera lådorna (öppnade en och såg böcker, sprayflaskor, färg, en träpinne :confused:, en staty, en plåtlåda från hundra år sedan, löshår... mm) Ta reda på varukoder, antal, väga föremålen, leta upp var föremålen är tillverkade, mäta dem, och försöka magiskt förstå värdet på föremålen. 🤷‍♀️
Det är ju genomförbart - men kommer kräva minst 4-5 arbetsdagar där jag bara fokuserar på dessa flyttlådor.
Nu har motvallskärringen kommit igång dock, funderar på att maila och fråga exakt hur de vill att jag ska förhålla mig till den här arbetsuppgiften.
:eek: Ingår det verkligen i dina arbetsuppgifter? :cautious:
 
1582129074959.png






:D:love:



Inväntar uppstarten på ett telefonmöte såhär på eftermiddagen, och springer på viktig information om världen på fejjan.
 
Jag slängde just min gamla tandborste (kom just hem från affärn där jag köpte en ny)!
Det var lite för länge sen sist jag bytte! Tänkte ifall nån annan behöver en påminnelse 🙃.
 
Var skönt att fixa stallet länge i lugn och ro, innan dess en timmes ridning på överladdad fjorda som jag fick galoppera av lite ute 😄, lite typiskt att solen lagom kom fram när jag hade ridit klart men hon njöt av den medan jag fixade boxen 😊.

Försöker laga middag meen strömmen bryts av och till 🙄. Väldigt märkligt att vi fått behålla strömmen när det blåst jävel i tre dagar men idag när det äntligen är så gott som vindstilla...Då går den 😏.
 
Och där kom ett nytt mail i chefskrigstråden. Får plocka med mig en popcorn påse i morgon 😎
Orkar inte att den här arbetsplatsen är som ett konstigt vuxendagis där alla leker skola, och problem lappas och lagas med sån där kass genomskinlig tejp som aldrig håller :arghh:
Det är 100% euro dollar no chill.
Du jobbar alltså på en skola, där alla leker skola? :D

Förlåt, kände mig bara tvungen :o
 
Jag blir helt tom av att tänka på ett grupparbete vi jobbar med just nu. Dubbelmoral har personen jag jobbar ihop med också.

Alla i klassen tycker att hen är så himla duktig och alltid kan allt och typ ser upp till hen och är avundsjuka på mig som jobbar med hen. Men grejen är att JAG ORKR INTE!
Vi har nu mindre än två veckor på oss att författa 20 sidor text och varsin reflektion utöver det. Vi är på sida tre, där jag skrivit två och en halv sida.

Hen var egentligen i en annan grupp först (läraren delade grupper och gjorde om lite) men klagade väldigt mycket på att personen hen var med innan inte gjorde vad hen skulle och att inget hände. Samt att hen fick göra allt själv.

Jag påminner, jag tjatar, jag frågar efter hens plan, jag låter hen bestämma. INTE ETT SKIT HÄNDER. Känner jag hen rätt kommer hen sitta sista dagen och stressa som bara den och jag vill inte göra det. Vi har haft typ 5 veckor på oss redan, jag vill bli klar i god tid. Vi båda ska tenta av idrotten också, men hen gör ett senare datum, så jag vill gärna bli av med detta för att liksom sätta fart på idrotten (måste göra en grej i taget).

Med andra ord är det nu JAG som gör "allt" själv. Tack för den liksom! :cautious:

Hen hade ingen koll på att Ctrl+C och Ctrl+V finns, tills att jag nämnde det. Hen kan inte heller några andra kortkommandon och allt är väldigt rörigt och ostrukturerat (jag har allergi mot röriga dokument, det blir kaos i mitt huvud och jag kan inte tänka). Det är liksom påbörjade meningar här och där där hen har börjat skriva av något för att flytta ett stycke. Istället för att bara använda sig av Ctrl+C/V.

Jag har pratat med läraren och hen sa "jag lägger mig inte i, alls. Så länge det inte blir kaos och ni håller på att slå ihjäl varandra" :banghead:

Hen kan inte ta minsta lilla beslut själv heller, tex om det finns ett spann, typ "lönerna för arbete X är mellan 30 000 och 40 000" så måste hen fråga mig om vad vi ska ta. Istället för att resonera lite med sig själv, typ "men Pelle har jobbat tre år och är utbildad, pga inte så mycket arbetslivserfarenhet borde han ligga i den nedre delen, vi tar 32 000". BARA TÄNK LITE, FATTA ETT EGET BESLUT.

Jag längtar tills den dag vi har lämnat in! :meh:
 
Skulle kolla upp lite info kring kurser som anordnas på klättercentret och fick se att de söker personal till receptionen där. Tyvärr bara deltid (och inte många timmar alls). Hade det varit en heltidstjänst hade jag sökt trots att sista ansökningsdag verkar ha varit igår eller något sådant. Hade gärna jobbat deltid också iofs, men det blir ju lite svårt att få ihop allt ekonomiskt då :p
 
Grrr, jag skulle göra Charlie (otroligt god stirfry sås) och så har jag ingen sherry hemma. Visar sig dessutom att man kan köpa kinesiskt matlagningsvis på Systemet men naturligtvis har de det inte i Bollnäs. Nog borde ostronsås och soja hålla sig i en vecka även om man blandat det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 112
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 793
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp