Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det nu då?
Lång historia kort: Jag skrev ett mail till alla om att det är bra om vi i växeln vet om det ändras i hur vi ska koppla, annars kan vi inte veta att vi gör fel. (De hade bestämt en ändring utan att säga något till oss som har växeln - och i morse fick jag en utskällning kring det) Jag var besvärlig helt enkelt :o
En av cheferna svarade på detta, med lite shots fired spydighet om att den här informationen har skickats ut till alla chefer som sedan skulle informera sina enheter. Alltså - väldigt underliggande riktat mot min chef.
Min chef har svarat att hen inte förstått att denna informationen inte skickats till de relevanta medarbetarna.

Var uppe och lämnade papper nyss och min chef såg ut som en surkart, det gjorde andra chefen också. HR såg ut som ett nervöst vrak. Min chef gick förbi andra chefen och sa något om "vi måste ha ett möte, vi måste prata"
Jag pep iväg kvickt som attan :o De har gått i klinch kring mig förut dessutom. 🍿
 
Precis haft en mogen överläggning med mig själv!

Jag 1: Om jag får spela dator resten av dagen idag så ska jag plugga stenhårt imorgon och på fredag när sambon är på jobbet..
Jag 2: Om jag pluggar stenhårt idag så kan jag se hur mycket tid jag behöver lägga imorgon och på fredag, och sen ta det lugnt på riktigt. Då blir jag mindre stressad.
Jag 1: ... :cautious: :arghh: okej då.

#KBTftw
 
Nu har folket åkt och jag har kastat mig i sängen för en liten bensträckare.
Jag håller på attbörja med en ny medicin. En biverkning är galet ont i huvudet. Fick idag order från vården att höja dosen. Så hoppas de att huvudvärken lindras. Hade så jävla ont i huvudet igår att jag inte kunde sova ens.
Såååå skönt att kunna vila i helt tyst hus! Älska lantisboendet! ❤️
 
Blåst och regn till och från idag med
Fick min lönespec på Kivra idag. Inte har min sk chef fixat det som de drog fel (hade semester en jobbhelg i nov) på min lön :devil: Ringde Löne service, de sa att jag måste prata med chefen. Chefen går inte att få tag på, varken på jobbtelefon, mobil eller sms:devil:
Så less på mitt jobb nu!
ingen chef på jobbet idag heller, svarar inte på telefon eller sms...
 
Fick nyss 10 flyttlådor med grejer på halsen. Ska skickas till USA.
Personen som ska få dessa skickade till sig slutade på jobbet för 7 månader sedan.
Vi använder en firma som behöver att jag skriver detta i tulldeklarationen, per föremål i lådorna: vad det är, varukod (som man bara får genom att ringa), antal, vikt, tillverkningsland, storlek, värde. För att skicka behövs namn, adress, telefonnummer, mail. :banghead: Jag har fått namn och adress. Inget annat.

Jag förväntas alltså inventera lådorna (öppnade en och såg böcker, sprayflaskor, färg, en träpinne :confused:, en staty, en plåtlåda från hundra år sedan, löshår... mm) Ta reda på varukoder, antal, väga föremålen, leta upp var föremålen är tillverkade, mäta dem, och försöka magiskt förstå värdet på föremålen. 🤷‍♀️
Det är ju genomförbart - men kommer kräva minst 4-5 arbetsdagar där jag bara fokuserar på dessa flyttlådor.
Nu har motvallskärringen kommit igång dock, funderar på att maila och fråga exakt hur de vill att jag ska förhålla mig till den här arbetsuppgiften.
 
Ska packa ner lite fisk till auktionen ikväll, är månadsmöte/årsmöte ikväll.
Ta fram lite mygglarver på tining
Äta middag innan jag blir hämtad
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 112
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 793
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp