Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet och väntar på möte, så rastlös! Vanligtvis kör jag igång direkt jag kommer hit men nu hade jag inget jobb inbokat före mötet.
 
Kan sticka i ögena på kollegorna om de ser dig..Har en kollega som var sjukskriven och tusan va de tog fyr när en annan kollega såg henne rasta hunden...Kan säga såhär. Bo typ 150 m från dörr till dörr är inte alltid bra....Brukar säga att det finns flera anledningar till att jag vägrar bo nära jobbet 😎.
Som tur är bor jag långt från kollegor. Har även varit ärlig om varför jag är borta. Springa poffar bort den oroliga känslan, så kan ju säga att det är för att jag ska må bättre fortare (och då vara helt ärlig där också) :up:
 
Mördarhuvudverken from hell har valt lite fel dag att slå till. Har massor att göra och vill helst bara slita ut mina ögon och hjärna.🤯
Känns tyvärr inte som endast från nacken. Men sambon får kika på det när han kommer hem. Det går nog att minska lite iaf med nack-kiro.
Ska prova ligga i mörkt rum en stund och hoppas det lättar av.
 
Har tagit mig ut. Ska införskaffa klänning till min brorsdotter som fyller tre. Hon önskar sig en ”Frost-klänning”. 100% euro dollar oklart. Har googlat och de är 100% euro dollar skitfula.
Just det har huvudvärk också så att eeehhhhmmm
 
Okej. Jag sprang ut i skogen med mina barfotaskor. Blev en kort men välbehövlig runda. MEN nu behöver jag hjälp. Ca 2,5-3 kilometer in börjar det lukta höns.
Jag följde lukten för det är bara skog där ju. Hittar hönsen! Det var 7 stycken i en konstig inhägnad av hönsnät, kompostgaller, och presenning. De såg inte ut att vara sjuka eller må dåligt, och det var ganska rent i inhägnaden - för mina amatörögon. Två stycken satt i en bur vid sidan om, en sån bur man har små gnagare i. De såg ut att ha blivit pickade på och såg väldigt, väldigt slöa ut :cry::rage:

Jag har loggat exakta koordinater och tagit bilder. Jag känner att jag bör anmäla detta. Var vänder jag mig?

Strax efter att jag vände hem började det regna små iskalla regndroppar. Stackars hönor som inte ens kan gömma sig undan det :down::(
 
Okej. Jag sprang ut i skogen med mina barfotaskor. Blev en kort men välbehövlig runda. MEN nu behöver jag hjälp. Ca 2,5-3 kilometer in börjar det lukta höns.
Jag följde lukten för det är bara skog där ju. Hittar hönsen! Det var 7 stycken i en konstig inhägnad av hönsnät, kompostgaller, och presenning. De såg inte ut att vara sjuka eller må dåligt, och det var ganska rent i inhägnaden - för mina amatörögon. Två stycken satt i en bur vid sidan om, en sån bur man har små gnagare i. De såg ut att ha blivit pickade på och såg väldigt, väldigt slöa ut :cry::rage:

Jag har loggat exakta koordinater och tagit bilder. Jag känner att jag bör anmäla detta. Var vänder jag mig?

Strax efter att jag vände hem började det regna små iskalla regndroppar. Stackars hönor som inte ens kan gömma sig undan det :down::(
Ring länsstyrelsen, dom åker och kontrollerar detta.
 
2 semlor råkade följa med hem från CG så det fick bli fika här hemma; morfar som fick en egen för det var årets första för honom och så delade brorsan och jag på den andra 😋. Nu är det dags att åka till stallet 😊.
 
Ugh, jag var ledig igår förmiddag och jobbade alltså bara 3 och halv timme. Idag har jag jobbat sen halv tio bara.
Och jag vill redan gå hem :arghh:
 
Vi har varit ute och promenerat i vilda snöfallet. Kailzie har verkligen promenerat in skorna och de verkar funka jättebra även om hon halkar lite i snön. Jag är så glad att hon gillar dem! <3
Min första isopodkoloni kom med posten och de har också överlevt vädret, så det är spännande! Och nu sitter jag och tittar på videos om hur man planterar lycheefrön. 😅
 
Vi har varit ute och promenerat i vilda snöfallet. Kailzie har verkligen promenerat in skorna och de verkar funka jättebra även om hon halkar lite i snön. Jag är så glad att hon gillar dem! :heart
Min första isopodkoloni kom med posten och de har också överlevt vädret, så det är spännande! Och nu sitter jag och tittar på videos om hur man planterar lycheefrön. 😅
Kailzie? Är det shiban? Jag känner till dina hundar men har tydligen läst deras namn alltför sällan :o:rofl:
 
Kailzie? Är det shiban? Jag känner till dina hundar men har tydligen läst deras namn alltför sällan :o:rofl:

Haha, förmodligen för att jag mest kallar dem shiban och terriern. Jag gör det visst i dagligt tal också, när jag pratar med andra alltså, inte med hundarna. :D
Kailzie är terriertant, döpt efter gården där hon är född här i skottland. Hon var en gåvovalp. :heart
Chika är shiban. Drottningen av ALLT och ALLA och skulle nog falla död ned innan någon fick på henne ett par fåniga strumpor.

Premiärturen igårkväll.
🥰
 
Huvudvärkstablett, lite vila i mörkt rum och en vaaarm och mysig vovvi som mössa gjorde susen. Så mkt bätre!
Den där lilla parveln är världens bästa sjuksköterska! :love: 🐶

Fick svar att vi ska kolla på en lokal några min hemifrån imorgon för att ev flytta vårt lager dit. Vore ju sjukt bra om det kan funka. Vi har nu 45 min till lagret. Om det kan funka på det här så kan jag cykla dit tom. Och det finns lunchrestaurang i huset. Hoppas, hoppas!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 104
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 789
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp