Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är strax framme på jobbet. Ungefär lika oinspirerad som tidigare dagar den här veckan :(
Dessutom ska jag idag jobba med någon som är ny och som jag inte är så imponerad av. Får hoppas att det blir lugnt så jag kan hänga på avdelningen eller med 26-åringen i BVC :p
 
Dels det, dels fascinerande. Det är väldigt sällsynt med sånt nattliv i min kommun :cautious:
Ja precis, därför det känns obehagligt. Personen kan ju inte haft rent mjöl i påsen, känner jag. Om någon hade knackat på hos oss, oavsett tid på dygnet, och bett om ett glas vatten hade jag automatiskt tänkt att den skulle rånmörda mig. För hit kommer aldrig någon, och när man ser en människa, ca en gång i månaden, så är det en granne.. :angel:
 
Jag sjukade mig en dag till :o ska försöka komma fram på vårdcentralen så jag kan undersöka varför jag tappar känseln i fingret med jämna mellanrum.

Min vilopuls som ligger på 43 vanligtvis när jag mår bra, har ökat nu när jag inte mått bra. Den har legat på 82 nu ett tag. Men i går lyckades jag nog varva ner och nu verkar den ligga på 60. Måste kolla om den inte kan tänkas gå ner lite till om jag tar det lugnt i dag också.
 
på jobb något sen idag.

Igår kväll mejlade jag min chef om att jag behövde ett möte :nailbiting: Måste ta tag i problemet med min kollega innan det blir värre och det är inte jag som ska göra det. Känns ruggigt jobbigt men det kommer bli etter värre om jag inte tar tag i det.

Suck chefen svarade direkt om självklart och vill jag att han ska komma hit men nej jga vill hellre åka dit och sitta där i lugn och ro för att prata
 
Kom till fritids och skulle lämna äldsta dottern där för att sen gå över skolgården med yngsta dottern och hennes förskola. En av yngsta dotterns fröknar lämnade sitt barn på fritids samtidigt så hon sa att hon kunde ta med min dottern och en till över till förskolan så behövde vi inte följa med och lämna 😅 Himla snällt 🥰

Har dragit igång jobbet men nu behöver jag mera kaffe! Känns som det kan bli en seg dag. Men ska ta en skogspromenad med hunden och shettisen på lunchrasten. Det lovas sol så hoppas det stämmer!
 
Seg. Somnade försent inatt; boken är sååå fängslande bra. Behövde gå upp vid 6 när sambon åkte till jobbet för jag inte skulle råka somna om; behövde sätta i linserna senast 7 eftersom jag ska vara hos optikern för den årliga linskontrollen vid 10. Var himla skönt att börja den tidiga dagen med en dusch, pysslat lite (ryggen känns mer eller mindre bra nu, nu är det bara skrapsåret som är lite varigt men men) och nu äter jag god frukost medan brasan sprakar 🥰. Var nyss vacker rosafärgad himmel men nu är det mulet med lite regn...
 
Ringt ett samtal, ätit frukost och druckit kaffe. Och nu då?
Skönt att vara ledig, men vet inte riktigt vad jag ska hitta på... men har ett par ärenden jag kan passa på att klara av iaf :).
 
Ja precis, därför det känns obehagligt. Personen kan ju inte haft rent mjöl i påsen, känner jag. Om någon hade knackat på hos oss, oavsett tid på dygnet, och bett om ett glas vatten hade jag automatiskt tänkt att den skulle rånmörda mig. För hit kommer aldrig någon, och när man ser en människa, ca en gång i månaden, så är det en granne.. :angel:

Jag tycker att det är en intressant tanke att personen kan ju ha varit där varje natt de senaste veckorna. Det är ju trots allt rätt sällsynt att jag står i köket vid 3-tiden på morgonen :p
Sen är det kanske fel person att försöka rånmörda känner jag :rofl:
 
Kom in i skolan! Jippi!

Hade handledning i morse och alla mina idéer bröts sönder för att jag inte har en bra process. Jag börjar i fel ände tyckte hon.
Så nu vet jag varken ut eller in.
Ska väl ägna närmaste månaden till research i alla fall innan jag gör något praktiskt.
Konsthantverk, jag dör av det.
 
Dagen har hittills varit varierad! Började med att försova mig, var sedan påväg att knivhugga mig själv av misstag när jag gjorde frulle och sitter nu på bussen till kontoret. Däremot så har jag fått två positiva besked via mail om ett par frågor jag och min närmaste överordnade (och ibland även vår chef) drivit sedan i somras. Så än så länge det positiva kanske överväger?
 
Lyckats få tag i doktorn och beställt tid. Helt sjukt att tiden inte är förrän om en månad, men jag fick i alla fall tid.
Är skakis som bara den, avskyr verkligen att ringa i telefon. Nu tänker jag göra lite yoga en stund så jag kan sluta vara skakis och sen städa och damma. Är sjukt motiverad till det :confused: Händer inte ofta så lika bra attta tillfället i akt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 104
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 789
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp