Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått uppdraget att fixa ny port. Mitt förslag om dubbelport röstades ner pga barnvagnsmaffian tycker det blir krångligt. Typiskt att dessa alltid försvårar livet och ens estetiska ideal.
Nu har jag snabb-skissat detta förlag och inväntar sågningen.

50919905-3FFA-473C-9CD7-343A311BCECD.jpeg
 
Hmm tsatsikin smakar gott men konsistensen är underlig och mycker 'rinnigare' än vanligt. Köpte en ny sort hos min oriental inte den man köper på ICA
 
Fick lite foton av min foto-kille. I grundskolan var det några äldre killar som alltid skojade att jag hade grisnäsa och ba ”akta dig, det regnar in”... jag nitade ju dom såklart ( :angel: ) men har ändå alltid tänkt att jag har en grisnäsa/uppnäsa i vuxen ålder. Sen sa min kollega att vaddå det har du väl inte?
Och sen plåtade min fotograf några bilder i profil.
Och NEJ FAN det har jag banne mig INTE!
Tog bara typ 30 år att komma på att de jävlarna ljög ihop detta!

C7F877CD-ECEF-4C94-A2ED-55684E0DEB57.webp
 
Igår hade jag inte ens vin som ursäkt, jag lade ned typ 500 kr på appspel :o:o:o
Och nej, inga såna där man hoppas på att vinna tillbaka pengar .... bara .. lekspel. :o:angel:
Farligt att kunna köpa med bara ett klick :cautious:
Jag är med i en ekonomigrupp för kvinnor på Facebook. Där har en make till en av medlemmarna precis spelat bort deras besparingar 100.000:- och dessutom maxat sitt kreditkort på 40.000:- på någon mobilspel. Heller ingen poker eller någonting, utan bara lek och nöje. Tidsfördriv.

Det är för lätt att spendera pengar i sådana där spel. Det borde bli mer reglerat!
 
Jag är med i en ekonomigrupp för kvinnor på Facebook. Där har en make till en av medlemmarna precis spelat bort deras besparingar 100.000:- och dessutom maxat sitt kreditkort på 40.000:- på någon mobilspel. Heller ingen poker eller någonting, utan bara lek och nöje. Tidsfördriv.

Det är för lätt att spendera pengar i sådana där spel. Det borde bli mer reglerat!

Jag tänker att så länge man inte spelar på kredit och såklart har en bra buffert så kan man ju roa sig hur man vill. Om det sen är spel, ostron eller Gucci-väskor är väl sak samma?

Lever man från lön till lön borde man ju ej göra ngt av ovanstående...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 104
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 789
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp