Våfflor, okej då..... men hjortronsylten!
Hjortronsylt är . Just nu sitter jag och väntar på att det ska sluta regna så att jag kan gå ner till myren för att kolla om det finns några mogna hjortron att plocka med sig hem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Våfflor, okej då..... men hjortronsylten!
Vet du om det var corona du hade?
Om så är det ju helt riskfritt att träffa dem för du kan inte smitta dem och de kan inte smitta dig.
Äter lunch. Snart ska jag och dottern till mina föräldrar som ska bjuda på tårta eftersom jag har namnsdag idag.
Grattis!
Då heter vi kanske samma, har också namnsdag idag. Ska föreslå maken att han kan bjuda mig på tårta
Grattis till dig med! Tycker absolut du kan få tårta. Oerhört viktig dag idag måste jag säga.Grattis!
Då heter vi kanske samma, har också namnsdag idag. Ska föreslå maken att han kan bjuda mig på tårta
Är allvarligt utbränd efter två dagar med kids. Sitter just nu och kollar på Greta Gris. Vin lindrar tillståndet ngt men botar inte helt
Håll oss uppdaterade06:30 i morse var mamma och jag i badet. Jag simmade 1000 m och bubblade sedan med mamma tills vi var nöjda, storhandlade mat, vin och en flaska rom innan vi åkte hemåt. Kanske en mil innan vi var hemma fick jag syn på något vid vägkanten, bromsade in, backade tillbaka och klev ur bilen och gick fram för att sedan gå tillbaka till bilen, rota fram en låda + en säck och ett par handskar.
Det låg en dopping där! En livs levande men väldigt stilla, förutom halsen och näbben som den försökte försvara sig med. Efter lite googlande och ringande fick jag till slut tag på en person i Uppsala som kunde råda mig hur jag skulle göra, så en lite omväg förbi en affär där jag köpt flytande honung är nu doppingen instoppad i en kattbur tillsammans med halm, honungsvatten och får vänta där så länge så ska jag senare gå ut och slänga in lite torrfoder i vattnet och i morgon om den ser pigg ut ska vi släppa ut den.
Visa bifogad fil 54595
Jag vet inte hur rörliga de här fåglarna är på land men från att inte försöka fly alls när jag fångat den så har den använt vingar och ben lite grann. Personen på KFV sa att den kunde fått en hjärnskakning men om den inte rörde sig alls om några timmar, vilket den ju nu har gjort, så skulle jag avliva den.
Nu hoppas jag bara att den är pigg i morgon och sen ska vi isf åka till en sjö och släppa ut den. ❤
Nu ska vi ta en liten siesta då det varit full fart sedan 05 i morse.
Var ute på närliggande mosse här hemma och såg hjortronblad, några kart men också några mogna bär. Herregud första tuggan! Saknades vaniljglassHjortronsylt är . Just nu sitter jag och väntar på att det ska sluta regna så att jag kan gå ner till myren för att kolla om det finns några mogna hjortron att plocka med sig hem.
Plockade hjortron på somrarna uppe i Svanavattnet. En av mina fina minnen@CarEr
Det fick mig att langtansfullt minnas mina barndoms sommrar med Mormor pa Vasterbotten's myrar ❤ Mormor plockade hjortron och jag satt vid en stor "tunna" som var gjord av naver och som Mormor bar pa ryggen nar den var full. Da och da kom hon och tomde sillhinken i tunnan ... och jag at hjortron nastan i samma takt som hon plockade.
Mormor plockade bara lite omogna bar som fick efter mogna pa vinden, men jag gillade de omogna bast ... fast Mormor brukade ha med sig tva sillhinkar och plocka en med mogna bar som jag skulle fa ata ... men jag at hellre de omogna.
Plockade hjortron på somrarna uppe i Svanavattnet. En av mina fina minnen