Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det gjort. :up:

Snabbt ute ur buren och dök innan jag hann få upp mobilen för en närbild så ni får hålla till godo med de här bilderna istället. :)

IMG_0119.webp
 
Dagens fördelar:
Fick akut städa hela huset så nu är det rent och fint överallt.
Har bakat en rabarberkaka och det blev över.
Haft roligt.
Vänner och en släkting på besök som jag inte träffat på evigheter.
Hunnit med det viktigaste inom jobb.

Dagens nackdelar:
Inte hunnit med nånting på kontoret så måste med andra ord dra en reva där imorgon.
Inte hunnit någonting av de punkterna på ”att göra listan” som bör betas av successivt.
 
Syrensaft? Flädersaft har jag hört talas om men aldrig syrensaft. Hur är den i smaken eller har ni hunnit smaka än? :)

Oj, jag är jättedålig på att beskriva smaker! 😅
Men lite som flädersaft med inslag av lite nypon och ros typ. Om du som liten dragit bort enstaka syrenblommor och sugit i dig nektaren så smakar det så ungefär. Lite fräscht, somrigt och blommigt.

Jag såg nu att de hade björksaft och massa annat kul. Så vi ska beställa hem mer och prova på. Och mer syrénsaft också! :d
Kul att stötta mindre företag ute på landsbygden!

Det roliga var att de var nere på julmarknad vi var på här i Sörmland. Så jag hade redan handlat lite hjortronglögg, dessertsås med hjortron etc då. De var himla gulliga! Nu när jag googlade syrénsaft verkar de vara de enda som säljer. Kul att stötta dem iaf!
 
Oj, jag är jättedålig på att beskriva smaker! 😅
Men lite som flädersaft med inslag av lite nypon och ros typ. Om du som liten dragit bort enstaka syrenblommor och sugit i dig nektaren så smakar det så ungefär. Lite fräscht, somrigt och blommigt.

Jag såg nu att de hade björksaft och massa annat kul. Så vi ska beställa hem mer och prova på. Och mer syrénsaft också! :d
Kul att stötta mindre företag ute på landsbygden!

Det roliga var att de var nere på julmarknad vi var på här i Sörmland. Så jag hade redan handlat lite hjortronglögg, dessertsås med hjortron etc då. De var himla gulliga! Nu när jag googlade syrénsaft verkar de vara de enda som säljer. Kul att stötta dem iaf!

Jag har nu suttit och tittat pa recept pa allt fran syren saft och syren sas till rabarber saft och sas. I narmare en timma. :meh: :angel: I morgon fixar jag en ny iphone (11 pro max) och sedan ska jag ocksa gora nagot med all min rabarber. :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 493
· Visningar
42 146
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 265
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp