Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stress och/eller hormoner? Jag blir väldigt märklig ibland innan jag ska ha mens (och även under mensen ibland). Det har blivit värre med åren...

Oavsett, hoppas det känns bättre snart :heart
Vet inte men tror inte det är hormoner. Känner mig heller inte speciellt stressad men kanske att det ändå blivit lite för mycket under längre tid och känslan över att ändå inte riktigt hinna med allt ändå. Viljan att vara lite bättre, effektivare, socialare osv och då mår jag dåligt om jag inte kan leva upp till det.
Ser lite löjligt ut nu när jag skriver om det men så är det nog.
 
Vet inte men tror inte det är hormoner. Känner mig heller inte speciellt stressad men kanske att det ändå blivit lite för mycket under längre tid och känslan över att ändå inte riktigt hinna med allt ändå. Viljan att vara lite bättre, effektivare, socialare osv och då mår jag dåligt om jag inte kan leva upp till det.
Ser lite löjligt ut nu när jag skriver om det men så är det nog.

Men åren (och utbrändhet samt väggen nära) har jag lärt mig till viss del att släppa allt det där. Good enough får liksom räcka. Jag hinner så lite på dagarna tycker jag men försöker jag pressa att göra mer rasar jag bara ihop.
 
Har precis haft lunch-Skypedejt med föräldrarna som berättade att en man försvunnit under ett kvällsbad på stranden där de har sitt hus. Han gick för att bada vid 21 i onsdags och kom sedan inte tillbaka, det enda de har hittat är hans badrock vid strandkanten. Det hade varit ett väldans pådrag med helikoptrar, vattenskoters, dykare och grejer men vid lunchtid i torsdags slutade polisen att söka efter honom eftersom de inte längre räknar med att kunna finna honom vid liv. Usch, det blir nog med lite dålig smak i munnen som man badar där resten av sommaren! :cry:
 
Vad tror ni:

Helgrillad fläskfilé med Karlssons Magic Rub
Krossad potatis a la @Lillgrådis (kokt färskpotatis som man krossar lätt med en potatisstöt och sedan in i ugnen med ett täcke av smör, ost, vitlök och örtsalt)
Tzatziki
Grönsallad avec trädgårdsblommor

Förrätt blir rökta räkor :up:

Jag hade själv planerat en linguine al limone con pecorino toppat med räkor och basilika + någon spexig Riesling, men vad fasen, den kan vänta till en annan dag! (dvs det låter mumsmums)
 
Vad tror ni:

Helgrillad fläskfilé med Karlssons Magic Rub
Krossad potatis a la @Lillgrådis (kokt färskpotatis som man krossar lätt med en potatisstöt och sedan in i ugnen med ett täcke av smör, ost, vitlök och örtsalt)
Tzatziki
Grönsallad avec trädgårdsblommor

Förrätt blir rökta räkor :up:

Det är bara att skicka över en portion så kan jag ge råd. Går det inte att skajpa eller smsa sånt i dessa moderna tider?

Låter som en toppen-sommarmiddag.
 
Vi vaknade till ett soligt västkusten 😍 och så gott det var med kellogs cornflakes med mjölk från tanken; min stående frukostfavorit när jag har glädjen att vara här 🥰. Åttonde året jag är med hit nu 😍. Såå underbart att vakna brevid älsklingen efter en vecka ensam om nätterna och så skönt att stänga av fb och bara njuta av att strosa runt på gården bland kor, hästar, höns och katter och bara vara! ❤.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 060
Senast: Mia_R
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 265
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp