Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kokar smörkola.

Måste skaffa termometer. Första satsen blev lite väl hård, men god. Andra satsen, annat recept, blev bara tjock kolasås. Det blir å andra sidan perfekt till vaniljglassen ikväll (glassbilen var här på ett av sina sällsynta besök - måste ha fått veta att jag hade en sats kolasås som måste köpas glass till).

Inte läge att trimma fingertermometern till 125 grader Celsiuss......
 
Fortsätter på mattema, tagit ut bacon ur frysen till carbonara nu. Fasiken också min gaffel är borta. Den enda jag har är den jag kliar ryggen med. Men om jag diskar ordentligt så fungerar det nog?

Ute regnar det och jag och katten myser. Vi har hämtat oss efter gårdagens trauma när hon ryckte till i precis fel ögonblick och jag klippte i pulpan så det blödde 😭 Eftersom jag har en, ahem, tendens att överreagera var första instinkten vet tills jag insåg hur idiotiskt det var. Blev faktiskt lite oroad eftersom det inte slutade blöda på några timmar - inte mycket utan droppar -och att hålla fast baktassen och undersöka och göra rent var det inte läge för utan lugnande/sedering. Hon haltade aldrig men var lite allmänt låg och jag mutade med godis.
 
2583db82513c3d2051e072aa30af324c.webp
 
Pustar ut efter ännu en dejt med slipmaskinen. Det där min pappa brukar säga om att renoveringsjobb alltid tar tre gånger så lång tid som man räknat med visade sig stämma även i detta fall... Men fint blir det och tid har vi, så det spelar ingen större roll!

Sambon försvann ut och kom tillbaka med varsin tårtbit från bageriet runt hörnet, så nu är jag proppmätt och har laddat såväl sockerdepåerna som koffeindepåerna. Slipmaskinen here I come!
 
Jag är så trött! Var vaken för länge igår och blev övertrött och kunde inte sova. Så idag är jag och Vovvi som två disktrasor.
Sambon fnissar åt hur vi lever i total energisymbios. 😴🐶 💤
Så glad att vi bokade in fika imorgon och inte idag! 💪
 
Sitter ute i vila och för att torka av svetten (nu fryser jag istället lite :meh:) efter ha packat förhoppningsvis det sista. Nu grubblar jag istället på vad jag har lyckats glömma och vad som jag inte får glömma imorgon :cautious:
Det är väl inte hela världen om du glömt något? Det är ju inte andra änden av Sverige du flyttar till och du har väl nyckeln kvar så du kan hämta om det är något du behöver? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 060
Senast: Mia_R
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 265
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp