Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efterbehandla trevlig kväll. Har varit och spelat minigolf, nästan alla höll avstånd. Det var någon som glömde sig men kom på det direkt. Nu sitter jag med ett glas rosé. Nu ska jag bara välja vilken bok jag ska börja att lyssna på.
 
Herregud. Schlagerkusinen och hans snubbe hann knappt anlända innan logen är helt förvandlad med discokulor, girlanger, dj-bås och lounge. Imorn blir det schlager-rejv!
Går inte ens gestalta i bild men la ut en film på stories 😂😂
 
Har just vinkat hem mina gäster. Vi har haft så trevligt och suttit och tjattrat om släkten (jag har ju börjat släktforska) och diverse annat. Gästerna var nöjda med maten så det blev inga rester ;) :up:

Kvällen avslutades med att en fladdermus flög in på altanen och ville ha sitt nattpörte :rofl:

Edit: Är lagom trevligt salongsberusad a la Chateau de Seguin 2016 så jag kommer att somna gott. Gästerna var nöjda med vinvalet också :D
 
Efter att vi lämnat hästen åkte vi och handlade, inte ofta vi är i en normalstor stad (inget jag har något emot). Tyckte att folk höll hyfsat avstånd, jag höll samma avstånd som vanligt dvs om möjligt minst fem meter :up:

Köpte bland annat en fårskinnspadd att ha under sadeln. Hästarna tyckte att den var jätteläskig, luktade får! :eek:

Islandsponnyn visste inte vart han skulle ta vägen, den var hemsk. Dock inte så märkvärdig när den var på ryggen. Han fick även en flughuva, mycket märklig. Den var läskig tills jag fick på den.

Varmblodet ville också fly. Stegrade sig nästan. Men brydde sig inte om att ha den på ryggen.

Fullblodet backade undan. Han är en väldigt trygg och stabil häst vanligtvis, så det var en ganska stor reaktion. Han brydde sig inte heller om att ha den på ryggen, men den luktade skumt :cautious:. Han har då även gått med får utan att bry sig :angel:
 
Den är rätt fräsch, saften.
Marmeladen var ju rätt söt. Men jag tycker sånt är gott till ost tex. Den här rosenmarmeladen var med vanilj i.

Kan rekommendera hjortrönglögg och hjortron-dessertsås om man gillar sånt. Så gott!
Jag gillar söt apelsinmarmelad på rostad macka så sött passar mig :angel::D
 
Blev curry pulled chicken igår till middag
20200725_171320.webp
 
Väntar på att värktabletterna ska kicka in så jag kan göra något. Vaknade vid halv fem och det var för obekvämt i sängen för att sova mer. Svår att hitta ställningar som inte gör ont. Inte kan jag hosta heller.

Så jäkla klantigt att ramla och så klantigt att dunka till revbenen. Trött på mig själv.
 
Inser att jag kan glömma att somna om, har varit vaken en timme (trots att jag somnade nån gång mellan midnatt och ett inatt..). Oh well. Frukost och lite allmänt fix hemma innan jag går ner till förrådet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
42 027
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 264
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp