Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pappas barndomshemÅh, särbon härstammar därifrån och jagar i det jaktlaget
För många år sedan gick jag och plockade hjortron på myrrarna som ligger en bit från min sommarstugan. Den ligger i närheten av Alunda.Pappas barndomshem
Det blev så bra som jag hade tänkt mig! Nu är resten nertagna och snart slipade! Visa bifogad fil 54600
Grattis till dig med! Tycker absolut du kan få tårta. Oerhört viktig dag idag måste jag säga.
Grattis!Jag håller med om dagens betydelse! Grattis till dig, @nejlica och mig. Har själv firat med efterlängtad lyxlakrits så personligen skippar jag tårtan, men ta ni!
Nu när jag skulle ge den hundmat hade den lagt sig i djuptallriken jag ställde in med honungsvattnet, så hundmaten är inne på blötläggning istället för i honungsvattnet.06:30 i morse var mamma och jag i badet. Jag simmade 1000 m och bubblade sedan med mamma tills vi var nöjda, storhandlade mat, vin och en flaska rom innan vi åkte hemåt. Kanske en mil innan vi var hemma fick jag syn på något vid vägkanten, bromsade in, backade tillbaka och klev ur bilen och gick fram för att sedan gå tillbaka till bilen, rota fram en låda + en säck och ett par handskar.
Det låg en dopping där! En livs levande men väldigt stilla, förutom halsen och näbben som den försökte försvara sig med. Efter lite googlande och ringande fick jag till slut tag på en person i Uppsala som kunde råda mig hur jag skulle göra, så en lite omväg förbi en affär där jag köpt flytande honung är nu doppingen instoppad i en kattbur tillsammans med halm, honungsvatten och får vänta där så länge så ska jag senare gå ut och slänga in lite torrfoder i vattnet och i morgon om den ser pigg ut ska vi släppa ut den.
Visa bifogad fil 54595
Jag vet inte hur rörliga de här fåglarna är på land men från att inte försöka fly alls när jag fångat den så har den använt vingar och ben lite grann. Personen på KFV sa att den kunde fått en hjärnskakning men om den inte rörde sig alls om några timmar, vilket den ju nu har gjort, så skulle jag avliva den.
Nu hoppas jag bara att den är pigg i morgon och sen ska vi isf åka till en sjö och släppa ut den. ❤
Nu ska vi ta en liten siesta då det varit full fart sedan 05 i morse.
Jag håller med om dagens betydelse! Grattis till dig, @nejlica och mig. Har själv firat med efterlängtad lyxlakrits så personligen skippar jag tårtan, men ta ni!
Har precis upptäckt vad som skulle kunna bota mitt glassberoende Fick nu ikväll köra en fantastisk bil, en Audi Rs5 (varianten med V8). Alltså. ÅH
Jämfört med allt annat jag kört så var den så otroligt snabb i reaktionerna, det kändes som om den hela tiden bad om att få gå snabbare och samtidigt var den så bekväm och stabil. Först satt jag med ett stort smajl bara för att jag fick chansen att åka med i den, sedan fick jag frågan om att köra den lite, och alltså, det gick inte att tacka nej. Var lite rädd att krascha den, men herregud vilken känsla ändå. Någon gång i livet måste jag ha en liknande bil. Det måste vara helt störtomöjligt att någonsin tröttna på det där.
Riktigt snyggt!Det blev så bra som jag hade tänkt mig! Nu är resten nertagna och snart slipade! Visa bifogad fil 54600