Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På vägen hem från stallet stod en vägarbetsbil. En kille plockade upp ett par vägskyltar. Jag stannade och väntade på att han skulle hinna hoppa upp i lastbilen tryggt innan jag körde förbi. Karln bakom skulle givetvis tränga sig förbi ! Jag vart ilsk och tuta åt karlsloken, killen vinkade som tack för att jag hade vett att vänta. J*vla folk att inte ta det lugnt! En börjar se med andra ögon äntligen när jag fått vila upp mig 😎.
 
Vi kör nästan alltid precis innan midsommarafton. I år blev det 7 ton. Munskydd och många händer är bra att ha vid dessa tillfällen. Och sedan får man duscha rejält för att minimera de tusentals hudutslagen....
Det är ont om händer men det får lov att gå
Sen är vinterns foder på plats men nu har jag foder till tre hästar men här är bara två :cry: efter en olycklig skada på lillasyster häst
 
Men du... det är inte hennes sak att döma dig. Plus att jag flyttade hem till mina föräldrar efter universitetsstudierna var klara och blev av diverse anledningar kvar. Det är säkert de som ansåg (och anser) att det var märkligt gjort av mig och att jag var värdelös. Det struntar jag i, de har som sagt inte rätt att döma mig.

Plus att utomlands är det inte alls så himla konstigt att bo hos sina föräldrar, oavsett anledningen. Jag har jobbat mycket med folk från Australien och de har inte ens höjt ett ögonbryn över det.

Jag förstår att det är jobbigt och hemskt att höra det från sin syster men försök komma ihåg att du har INGET att skämmas över :heart
Tack!
 
06:30 i morse var mamma och jag i badet. Jag simmade 1000 m och bubblade sedan med mamma tills vi var nöjda, storhandlade mat, vin och en flaska rom innan vi åkte hemåt. Kanske en mil innan vi var hemma fick jag syn på något vid vägkanten, bromsade in, backade tillbaka och klev ur bilen och gick fram för att sedan gå tillbaka till bilen, rota fram en låda + en säck och ett par handskar.

Det låg en dopping där! En livs levande men väldigt stilla, förutom halsen och näbben som den försökte försvara sig med. Efter lite googlande och ringande fick jag till slut tag på en person i Uppsala som kunde råda mig hur jag skulle göra, så en lite omväg förbi en affär där jag köpt flytande honung är nu doppingen instoppad i en kattbur tillsammans med halm, honungsvatten och får vänta där så länge så ska jag senare gå ut och slänga in lite torrfoder i vattnet och i morgon om den ser pigg ut ska vi släppa ut den. :)


1595595622813.png


Jag vet inte hur rörliga de här fåglarna är på land men från att inte försöka fly alls när jag fångat den så har den använt vingar och ben lite grann. Personen på KFV sa att den kunde fått en hjärnskakning men om den inte rörde sig alls om några timmar, vilket den ju nu har gjort, så skulle jag avliva den.

Nu hoppas jag bara att den är pigg i morgon och sen ska vi isf åka till en sjö och släppa ut den. ❤

Nu ska vi ta en liten siesta då det varit full fart sedan 05 i morse. :D
 
Åh, på söndag kommer min pappa och sambo på ute-fika! Vi har inte setts på så länge nu iom att de är i riskgrupp för Corona och jag var ju sjuk så länge. Men nu äntligen ska vi umgås lite på avstånd iaf. :heart
När jag bodde i Sthlm(där han bor) så umgicks vi ju iaf något varje vecka. Hann inte jag ses riktigt så följde han med till stallet för att umgås när jag iaf behövde dit. Nu bor jag ju en bit bort och vi ses mer sällan. Men det brukar ju iaf inte vara nästan ett halvår mellan besöken.
Pappiiii! :heart
 
Åh, på söndag kommer min pappa och sambo på ute-fika! Vi har inte setts på så länge nu iom att de är i riskgrupp för Corona och jag var ju sjuk så länge. Men nu äntligen ska vi umgås lite på avstånd iaf. :heart
När jag bodde i Sthlm(där han bor) så umgicks vi ju iaf något varje vecka. Hann inte jag ses riktigt så följde han med till stallet för att umgås när jag iaf behövde dit. Nu bor jag ju en bit bort och vi ses mer sällan. Men det brukar ju iaf inte vara nästan ett halvår mellan besöken.
Pappiiii! :heart
Vet du om det var corona du hade?
Om så är det ju helt riskfritt att träffa dem för du kan inte smitta dem och de kan inte smitta dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 506
· Visningar
42 496
Senast: sthu
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 266
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp