Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter och funderar på dubbelnamn. I äldre generationer skrivs nästan alltid dubbelnamn med bindestreck, exempelvis Anna-Karin.
Jag vet några i min generation som har två förnamn dvs de används som dubbelnamn, men skrivs som två namn. Som Anna Karin.

Då kommer min fundering (här nånstans märks det kanske att jag sovit uruselt i natt och har helt oviktiga funderingar som jag inte kan släppa :rofl: ) men kan man skriva det på fler sätt? Skriva ihop? Annakarin? Kan man ha stor bokstav mitt i ett namn? AnnaKarin?
Alltså i folkbokföringen, inte hur Anna-Karin/Anna Karin väljer att skriva sitt namn på grattiskort utan kan hon på sitt körkort, pass, hos skatteverket osv stå som t.ex. Annakarin eller AnnaKarin? Nån som vet?

Jag ska uppenbarligen gå och lägga mig nu :angel:
 
Nu har jag kort den smartaste tjejen jag traffat. Hon ar 10 ar och super smart ... men klarar inga forandringar, nya personer, etc ... och absolut inga overraskningar. Hon far en panikattack bara vid tanken. Nu kanner hon ju mig efter en timmas bilfard och da jag inte fick till GPSen i bilen fixade hon det. Nar min telefon kranglade rackte jag over den ... och da fixade hon det ocksa pa mindre an ett par minuter.:D Jag misstanker att jag lat henne hjalpa till ocksa gjorde att jag blev accepterad.

Nu ska jag jobba lite med hundarna innan jag ska tillbaka ut och hamta henne.
 
Jag sitter och funderar på dubbelnamn. I äldre generationer skrivs nästan alltid dubbelnamn med bindestreck, exempelvis Anna-Karin.
Jag vet några i min generation som har två förnamn dvs de används som dubbelnamn, men skrivs som två namn. Som Anna Karin.

Då kommer min fundering (här nånstans märks det kanske att jag sovit uruselt i natt och har helt oviktiga funderingar som jag inte kan släppa :rofl: ) men kan man skriva det på fler sätt? Skriva ihop? Annakarin? Kan man ha stor bokstav mitt i ett namn? AnnaKarin?
Alltså i folkbokföringen, inte hur Anna-Karin/Anna Karin väljer att skriva sitt namn på grattiskort utan kan hon på sitt körkort, pass, hos skatteverket osv stå som t.ex. Annakarin eller AnnaKarin? Nån som vet?

Jag ska uppenbarligen gå och lägga mig nu :angel:
Jag känner en EvaLena och en Annkristin.
 
Äter sen middag. "Råkade" hitta en spännande vandringsled i krokarna jag "var tvungen" att utforska. Efter 18 km kuperad joggingrunda med vurpor och hela faderullan är jag hemma och har ont i varenda jävla muskel 🙈 men den var väldigt, väldigt fin! Den kommer jag besöka fler gånger. Utan vurpor nästa gång, tänkte jag.
 
Tråden frågar: "Vad gör vi?"

Svar: Dricker vin.
Är hemma efter 75 mil på MC. Lätt träsmak i röven, dåsig och kylen full av ost för en obskyr summa (åkte om Falbyggdens på hemvägen).

Strax dag att knyta sig.
Vilken dag! Var du en av de som åkte med DACA?
 
Är irriterad (arg...) på pappas tjej. Jag trodde att den här dagen skulle bli lugn. Men det började med att bebisen har skrikit konstant hela dagen när hen inte fått mat. Sen kom min bror hem från träningen och började direkt skrika och svära. Efter en stund blev jag också arg och ja... utbrotten avlöste varandra kan man säga. Först bebisen hela dagen, sen min bror, sen jag (förlåt grannarna 😬).

Pappas tjej har dessutom börjat ge oss små pikar lite sådär "oskyldigt". Som när bebisen hade skrikit konstant efter mat i 1h och pappa frågade varför hon inte matade... svaret: "men dina ungar skriker också så då får hen det med. Skrik på bebisen, härma dina syskon nu. Det kallas att ta efter de som är äldre".

Idag var så klart inget undantag... "jag städar ALLTID efter dina BORTSKÄMDA ungar" (pappas tjej). Men om hon låter oss gå på toaletten eller bara hämta något snabbt, utan att städa efter oss för att vi "gått ifrån" så behöver hon inte städa efter oss. Vi städar efter oss själva när vi är klara, men om vi är intresserade av något kan vi sitta 8h med det och då kan det krävas ett toalettbesök eller två som paus.

Idag var mina vikta ihopsatta kuber förstörda, vilket var vad som utlöste mitt andra utbrott. Jag vet inte ens varför jag blev så arg för det, men troligen för att det tagit många timmar. Plus att bebisen har varit helt tokig hela dagen. Pappas tjej säger "håll käften" till mig och jag svarade att då kan bebisen också hålla käften (inte jättesmart... hon blev jättearg). Hon skriker åt mig att bebisen bara är ett barn och jag tillbaka "jag är också bara ett barn". Då går hon över till min pappa och skriker åt honom att 17-åringar räknas inte som barn och bla bla bla... (tidigare idag sa hon att jag är ett barn, för att jag inte är 18, punkt slut).

Jag ÄR ett barn och har inget emot att folk säger att jag är ett barn. Men i så fall måste jag ju också få säga att jag är ett barn när det passar mig och inte bara bli kallad för barn när det passar andra... tänker jag.
Och ja, jag vet att våra grannar påverkats av detta. Därför är just utbrott något vi inte pratar om öppet, även om vi i familjen är öppna med nästan allt annat vad gäller mina och min brors diagnoser. Men ibland händer det och ja, vi kommer be grannarna om ursäkt nästa gång vi ser dem.

Troligen kommer pappas tjej kräva att vi ber henne om ursäkt imorgon också. Men så är det ALLTID. Jag och min bror ska be om ursäkt till henne men hon ska aldrig be oss om ursäkt för vad hon gjort för att spä på våra utbrott (hon har blivit lite av en expert på det...). Jag och min bror har i alla fall smsat lite senare under kvällen och sagt att denna gången kan hon glömma det. Vilket kanske är väldigt barnsligt av oss men vi orkar inte agera vuxen framför henne gång på gång, speciellt inte när hon varit delaktig i att förlänga utbrotten (och ibland även starta dem). Däremot kommer vi be grannarna om ursäkt.

Pappa sa att han tänker inte sova i sovrummet med henne och bebisen nu heller pga hennes agerande under mitt och min brors utbrott. Vilket innebär att hon får ta bebisen inatt när hen vaknar och vill ha mat (vilket inte borde vara något problem då eftersom hon säger att hon kan sova hur lätt när som helst osv, men ändå ska pappa ta alla nätter fast att han inte kan somna om efter första gången bebisen vaknar...).

Är det okej att i hemlighet önska att de gör slut, alternativt blir särbos? :angel::crazy:

Och ja... jag lär säkert ångra detta inlägget imorgon... :nailbiting: :crazy:
 
Har släppt ut hästarna i regnet. Vi ska åks till kliniken först vid 11:30 (tid där kl 14). Jsg tänker att om hon får gå ute till 9-tiden så hinner hon torka sedan ändå.
 
Trevligt födelsedagsfirande igår med god mat :d Sparrispotatis i ugn och en fläskfilégryta med mycket smak. Sen fanns det två tårtor att välja på: klassisk prinsesstårta och passionsmoussetårta. Det gick alltså ingen nöd på oss :D
Idag har jag hunnit börja jobba och ska strax gå på utsättningsmöte. Därefter ytterligare två möten att beta av på förmiddagen :)
 
Hon har alltid klankat ner på mig. Inget jag gör duger. Jag är värdelös. Jag bor hemma hos mina föräldrar
Osv

Men du... det är inte hennes sak att döma dig. Plus att jag flyttade hem till mina föräldrar efter universitetsstudierna var klara och blev av diverse anledningar kvar. Det är säkert de som ansåg (och anser) att det var märkligt gjort av mig och att jag var värdelös. Det struntar jag i, de har som sagt inte rätt att döma mig.

Plus att utomlands är det inte alls så himla konstigt att bo hos sina föräldrar, oavsett anledningen. Jag har jobbat mycket med folk från Australien och de har inte ens höjt ett ögonbryn över det.

Jag förstår att det är jobbigt och hemskt att höra det från sin syster men försök komma ihåg att du har INGET att skämmas över :heart
 
Jag sitter och funderar på dubbelnamn. I äldre generationer skrivs nästan alltid dubbelnamn med bindestreck, exempelvis Anna-Karin.
Jag vet några i min generation som har två förnamn dvs de används som dubbelnamn, men skrivs som två namn. Som Anna Karin.

Då kommer min fundering (här nånstans märks det kanske att jag sovit uruselt i natt och har helt oviktiga funderingar som jag inte kan släppa :rofl: ) men kan man skriva det på fler sätt? Skriva ihop? Annakarin? Kan man ha stor bokstav mitt i ett namn? AnnaKarin?
Alltså i folkbokföringen, inte hur Anna-Karin/Anna Karin väljer att skriva sitt namn på grattiskort utan kan hon på sitt körkort, pass, hos skatteverket osv stå som t.ex. Annakarin eller AnnaKarin? Nån som vet?

Jag ska uppenbarligen gå och lägga mig nu :angel:
Jag känner en AnnaKarin och hennes släkting heter Annakarin
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 496
· Visningar
42 256
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 266
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp