Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår tog jag och vavvan en kort springtur på ca 1,5 km i skogen :D Tänkte att vi ska försöka komma igång lite grann. Det behöver inte bli så långt men med målet att göra det runt 2 gånger i veckan kontinuerligt i alla fall! Jag råkar alltid sätta ribban för högt när jag bestämt mig för att börja träna så kroppen pallar inte och motivationen försvinner helt för att det blir för jobbigt.

49,2 kg visade vågen i morse! Börjar äntligen känna igen mig i min egen kropp, verkligen helt sjukt hur snabbt jag gick upp de där 7-ish kilona när jag åt mirtazapin... 🙈 Men tänker inte fokusera specifikt på viktnedgång nu utan mer på uthållighet och styrka.
 
:arghh: Jag måste köpa ett nytt tangentbord. Katten välte omkull min flaska med iste och nu använder jag två tangentbord där vissa tangenter fungerar på det ena men inte det andra och vissa tangenter fungerar inte alls på båda.

Detta är skälet till att jag aldrig köper dyra tangentbord.
Nej, du köper isopropanol, skruvar isär eländet och rengör :up:
Juniors skitdyra speltangentbord är isärtaget X antal gånger och rengjort efter t.ex monster-olycka, jordgubbar&mjölk-olycka mm :angel:
 
Dagförvirrade tanten har insett att det inte går åt så mycket olja här. Min rapsolja är gammal. Luktar härsket. Det är säkert en halvliter kvar i flaskan. :arghh:

Tyvärr finns det vara tvålitersflaskor på min butik med svensk kallpressad rapsolja. Eller småflaskor. Så nya friska två liter står i skåpet nu.
Kan man hälla rapsolja på komposten tro? Eller ha den för att tända i pannan?
 
Dagförvirrade tanten har insett att det inte går åt så mycket olja här. Min rapsolja är gammal. Luktar härsket. Det är säkert en halvliter kvar i flaskan. :arghh:

Tyvärr finns det vara tvålitersflaskor på min butik med svensk kallpressad rapsolja. Eller småflaskor. Så nya friska två liter står i skåpet nu.
Kan man hälla rapsolja på komposten tro? Eller ha den för att tända i pannan?
Icke komposten, då dör den! Använd den som tändvätska istället :up:
 
Jag glömde ta med mig långa tights till Grövelsjön, men trotsade nordanvinden och de sju graderna som enligt vädertjänsterna kändes som tre. Iförd korta tights, långärmad underställströja, ullmössa och ullvantar sprang jag iväg in i fjällbjörkskogen. Sambon och hundarna tog bilen för att senare sammanstråla vid Lövåsgården som har de godaste våfflorna.

94D16160-19F5-4BB4-9588-09A0C2812F3D.webp
 
Bra jobbat tanten.

Lyckades ju åka och handla när det var barnbidragsdag senast. Idag gjorde jag ett nytt besök i staden och hade missat att det är lönefredag :banghead:

I kassan var det en yngling som trängde sig nära så jag vände mig instinktivt och viftade åt honom. Han backade direkt och sa javisstja. Det är lätt att glömma.
Det är sommar och det betyder att det är "folk-har-helt-glömt-allt-vett-under-ledigheten-dag". Tyvärr håller inte detta sig till en viss veckodag eller visst datum...... :meh:
 
49,2 kg visade vågen i morse! Börjar äntligen känna igen mig i min egen kropp, verkligen helt sjukt hur snabbt jag gick upp de där 7-ish kilona när jag åt mirtazapin... 🙈 Men tänker inte fokusera specifikt på viktnedgång nu utan mer på uthållighet och styrka.
:eek: Väger du bara 49,2? Det låter väldigt lite men du kanske är kort?
Känslig fråga kanske. Du behöver såklart inte svara om du inte vill.
Jag är 163 cm lång och kände mig för smal när jag vägde 62 kg.
 
Nej, du köper isopropanol, skruvar isär eländet och rengör :up:
Juniors skitdyra speltangentbord är isärtaget X antal gånger och rengjort efter t.ex monster-olycka, jordgubbar&mjölk-olycka mm :angel:

Försökte rengöra det ena i går kväll, gick inte bra. Men ska försöka med det här nu när jag har ett användbart tangentbord. Ska försöka hitta isopropanol?

PS. Alltid bra att ha ett i reserv dock, har jag lärt mig av bitter erfarenhet.

PPS. Cola, glass och iste är svårare att få bort eftersom det har så mycket socker att allt blir sticky.

Aha, jag har det redan hemma när jag rengör datorn. Ja, låter logiskt. Men det ena tangentbordet är dött eftersom tre av de mjuka gummiplopparna som gör att man kan trycka ner tangenten poppade ur.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 493
· Visningar
42 146
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 265
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp