Vädret har verkligen slagit om här! Från kvalmiga 29 grader igår till 15 grader nu. Luften är helt annorlunda också efter åska och regn ! Det blir bra målningsväder imorgon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul med Sundsvall!@parellikusken och andra med vana; hur gör man vid tågresor?
Tänkte slippa bila från Norrköping till Sundsvall så min undran är; får man ta med ätbart eller är det bara bistron som gäller? Och vad brukar ni välja för klass? 1, 2 eller 2 lugn? Vad känns mest prisvärt?
Kul med Sundsvall!
Man får absolut ta med ätbart, men jag stör mig lite på de som har mat som luktar mycket.
Jag tar alltid klass 2 lugn om det finns plats kvar där, slipper högljudda barn då.
Har en vän i Timrå, så brukar åka dit när jag är norröver. Fint ställe.Ja eller rättare sagt strax utanför Timrå men vi blir hämtade i Sundsvall (sambons syster bor där uppe) . Vi har samåkt med bil de tidigare gångerna men nu har vi bestämt oss för tåg istället .
Okej, bra att tänka på ja, finns ju även de som ju är allergiska med, bra tanke. Funderade mest på klass 2 lugn. Tack för ditt svar
Har en vän i Timrå, så brukar åka dit när jag är norröver. Fint ställe.
@parellikusken och andra med vana; hur gör man vid tågresor?
Tänkte slippa bila från Norrköping till Sundsvall så min undran är; får man ta med ätbart eller är det bara bistron som gäller? Och vad brukar ni välja för klass? 1, 2 eller 2 lugn? Vad känns mest prisvärt?
Funderar på detta medan vi slappar i soffan efter åskovädret och äntligen middagen intagen
Givetvis får en ta med mat.
Jag åker alltid första klass, jag pallar inte skrikande ungar och risken för sådana är minimal i första klass Dessutom har en tillgång till SJs lounger vilket är trevligt.
Tänk på att sträckan mellan Gävle och Sundsvall inte är så trevlig att åka om man är åksjuk. Brukar försöka komma ihåg åksjuketabletter när jag åker just där.Sant. Lär ju va ännu lugnare och just ja loungerna är väl bara öppna för den klassen. Men bra att man får ta med eget att äta . Har knappt ens åkt tåg så blev lite fundersam hehe. Tack för svar
Sant. Lär ju va ännu lugnare och just ja loungerna är väl bara öppna för den klassen. Men bra att man får ta med eget att äta . Har knappt ens åkt tåg så blev lite fundersam hehe. Tack för svar
@Fjordfrälst lägger till ha gott om tid på er. Hoppas ni inte behöver byta.Jag lägger till att se till att ta med en tillräckligt lång sladd för att ladda telefon/platta med. Det är galet irriterande med en för kort sladd...
@Fjordfrälst lägger till ha gott om tid på er. Hoppas ni inte behöver byta.
Tänk på att sträckan mellan Gävle och Sundsvall inte är så trevlig att åka om man är åksjuk. Brukar försöka komma ihåg åksjuketabletter när jag åker just där.
Har jag haft råd har jag åkt första klass, annars klass 2 lugn. Skrikiga barn och folk som tjattrar i telefon är skitdrygt och risken för det minskar på de två ställena. Det är större säten i första klass också, mer benplats att röra sig med, fler ensamsäten som jag föredrar.@parellikusken och andra med vana; hur gör man vid tågresor?
Funderar på detta medan vi slappar i soffan efter åskovädret och äntligen middagen intagen
Välj då att åka i färdriktningen, det kan minska risken för åksjuka också.Jaså?!? Svänger mycket? Nja åksjuka brular vi inte bli om vi inte läser en bok el så.
Välj då att åka i färdriktningen, det kan minska risken för åksjuka också.
Är det SJ X2000 sitter uttaget mellan sätena också, bra att vetaJag lägger till att se till att ta med en tillräckligt lång sladd för att ladda telefon/platta med. Det är galet irriterande med en för kort sladd...