Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, det är därför det blir mer komplicerat.
Olof Skötkonung har ofta räknats som Sveriges förste kung, då han regerade över såväl bygderna kring Mälaren som bygderna kring Vättern. Vissa anser att hans far Erik Segerhäll kanske borde räknas som ”först”. Han är iaf typ den första mer omskrivna kungarna.
Men ”Sverige” är ju under medeltiden ett relativt luddigt begrepp ;)
Vi läser om medeltiden just nu. Och boken har redan motsagt sig själv några gånger 😅
 
Sov gott och vaknade hyfsad utvilad 😊. Efter frukost for jag till stallet och istället för helvila av fjordfröken blev det en liten kort ridtur på en kvart i härligt vårväder och härlig häst 😍.
Sen gjorde vi iordning oss för att åka till sambons familj för att fira svärfars fru; himla god påskmat och så inte mindre än två påsktårtor, så trevligt 🥰. Har haft en himla härlig helg 😍 men nu är det sovtajm 😴.
 
Bra idé att väga sig för första gången på evigheter såhär innan sänggåendet...
Började i panik leta i min journal och insåg att jag faktiskt gått NER i vikt sen vården vägde mig senast men det är ju ändå enormt illa så att säga. Jaja nu har jag iaf rivit av plåstret
 
Jag tranar en liten norwich terrier i lydnad. Han ar 8 manader och agaren vill garna tavla med honom. Nu ska agaren aka bort och hon fragade sin Make om han kunde ta hand om den hunden ocksa da hon vill ha lite speciell behandling av honom. Henne's Make svarade, "Han ar bara en hund, det ar klart att jag kan."

Hon berattade detta for mig i dag i full shock ... och bestallde "board and train" hos mig for 14 dagar.:D Han ar minsann inte "bara en hund" han ar henne's kompis och arbetskamrat for manga ar frammat.:laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 168
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 318
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 128
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp