Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trampade Megara på tassen med tofflan hon är ska alltid sitta precis under/runt mina fötter 😾 Hon skrek till och jag kände mig som världens sämsta kattägd 😿

Hon fick Dreamies och frystorkade kycklingbitar som ursäkt. Vet inte om jag förlåten ännu, hon gick från köket till sin kattsäng och ligger nu där och är inte glad. Vet inte om det är för att jag trampade henne eller för att hon inte fick så mycket godis som hon tyckte hon förtjänade.
 
Trampade Megara på tassen med tofflan hon är ska alltid sitta precis under/runt mina fötter 😾 Hon skrek till och jag kände mig som världens sämsta kattägd 😿

Hon fick Dreamies och frystorkade kycklingbitar som ursäkt. Vet inte om jag förlåten ännu, hon gick från köket till sin kattsäng och ligger nu där och är inte glad. Vet inte om det är för att jag trampade henne eller för att hon inte fick så mycket godis som hon tyckte hon förtjänade.
Jag tror på detta - eller för att hon inte fick så mycket godis som hon tyckte hon förtjänade. :p
 
Såg andra halvan av femmilen hos mamma och pappa.
Sen kom syster och systerdotter.
Vi fick lax med aioli och romsås.
Mysigt att vara alla.
När jag kom hem åt jag årets första lösgodis! Det bästa som finns!
Nu trav på tv.
IMG_6661.jpeg
 
Jag sa att jag tar en vilodag idag och gör inga hästar eller utflykter iom trött i kropp och knopp. Så jag myser med hundarna och småpysslar inne.
Sambo som rör sig mindre till vardags och är energisk hade myror i brallan typ och som tur är kom ena helg-boende familjen hit med en man som är som sambon. Så de sågar ner träd och röjer runt med maskiner. Skönt när de två energibomberna kan rasta av varann. 😅
 
Bugger. Tappade en tallrik i golvet när jag diskade och fick raskt hiva ut katten ur köket så jag kunde dammsuga. Grytan smakar fortfarande lite väl mycket persilja (kommer definitivt inte behöva göra en Gremolata. Hmm, ska kanske ha i lite mer socker och en slurk balsamvinäger. Det går förvånandsvärt bra i den mesta matlagning.
 
Har frostat av och städat kyl+frysfack. Vuxenpoäng till mig.
Brukar alltid vänta tills den blir klar av sig själv men nu kokade jag vatten två ggr och satte kastrullen i frysfacket. Jäklars vad mycket snabbare det gick! :jawdrop:

Nu ska jag lösa ett korsord. Har Go'kväll på i bakgrunden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 180
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 326
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 144
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp