Halvvaknar av att katt käkar på håret. Håller bort håret. Katt börjar slicka i ansiktet, blundar och hoppas att katt ska sluta slicka, när katt inte gör det så flyttar jag huvudet. Katt flyttar efter och lägger sig till rätta med nosen i mitt öra och huvudet vilande på min nacke/kind och snörvelsnarkar rakt in i i hörselkanalen. Jag ligger kvar för att inte störa katten och hoppas kunna somna om. Men till slut måste jag flytta eftersom jag riskerar kramp i axeln. Katt dyker in under täcket. Lägger sig till rätta där, slickar ivrigt på insidan av låren och somnar. Jag är klarvaken, tittar på klockan, 20 minuter tills det är dags att gå upp.
Helt otroligt egentligen vilket tidsuppfattning katter har. så de alltid börjar sina (framgångsrika) uppväckningsmetoder 30-20 minuter innan klockan ringer, när än klockan ringer.
Helt otroligt egentligen vilket tidsuppfattning katter har. så de alltid börjar sina (framgångsrika) uppväckningsmetoder 30-20 minuter innan klockan ringer, när än klockan ringer.