Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klev ut genom dörren för att kasta sopor, då kommer en granntant upp i hissen, slår upp hissgrinden och utbrister:
"Perfekt Törnis, det var dig jag sökte. Hörde om ditt öga, jag har bakat äppelknyten till dig!"
Huuuuur gulligt!? Kunde inte bjuda in henne pga corona men så fint av henne :heart
 
Vore kul, men kanske inte så konstruktivt att säga det när min chef frågar "vad är det som är fel och kan jag hjälpa dig på något sätt?"
"Allt! Allt suger. Kaos och katastrof. Gör om allt, precis allt! Allt är värdekass." :rofl:
En arbetsbeskrivning måste du kräva. Vad heter din tjänst och vad ingår i den?
Jag vet att det är jättekul att göra annat också - Om Man Hinner!
Men att gå från det till att "alla" kräver det av dig - helt fel!

Sen måste du få ett mandat att du tar order av din chef, ingen annan.
Det är nog en lämplig start för din chef som verkar komma från en annan planet :cautious:
 
Mina balkongmöbler försöker fly....
Helskotta vad det blåser.
20200402_181251.webp
 
En arbetsbeskrivning måste du kräva. Vad heter din tjänst och vad ingår i den?
Jag vet att det är jättekul att göra annat också - Om Man Hinner!
Men att gå från det till att "alla" kräver det av dig - helt fel!

Sen måste du få ett mandat att du tar order av din chef, ingen annan.
Det är nog en lämplig start för din chef som verkar komma från en annan planet :cautious:
Tack! Just det där med en arbetsbeskrivning vore så himla skönt att ha! ... ändå glömmer jag bort att jag nog borde nämna det nu när jag äntligen långsamt börjar få ord på saker och ting. Arbetsbeskrivning bör ju vara nummer ett på listan, så klart :up:

Nu byter jag chef om en vecka :nailbiting: Hoppas hen är bättre. Inser nu att jag haft 6 chefer på 5 år dessutom 🤔
 
Definitivt, hade linser som barn men efter att ha spenderat en natt på akuten eftersom jag lyckades peta in linsen bakom ögat så bestämde jag mig för glasögon. Och med linser menade jag gråstarr så de tog bort mina ursprungliga linser och stoppade in nya och allt blev lila efter att varit gult. Freaky när färger inte var samma färger. :nailbiting:
Vänta, är färgerna fortfarande inte samma färger för dig? :eek:
 
Jag har vant mig, men det var riktigt, riktigt freaky när något som var blått inte var det längre och rosa eller rött. Riktigt skumt
Jag hade ingen aning om att det var en bieffekt av att byta linser i ögonen :eek: Och permanent!
Wait, dum fråga, men är en blå sommarhimmel mera som när solen går ned?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
389
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 731
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp