Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade ingen aning om att det var en bieffekt av att byta linser i ögonen :eek: Och permanent!
Wait, dum fråga, men är en blå sommarhimmel mera som när solen går ned?

De sa att de är mer lila i början (linserna) och eftersom gråstarr gör att allt blir gulare så var det en stor förändring. Nej himmelen är blå - antar jag - eftersom jag vant vid mig att den är blåare än tidigare
 
Nyckelhålciklider är en av mina favoriter, har haft en hel del. Hade en riktigt fin hane en gång, med nästan perfekt teckning på sidan
Har 6 st nu
En av dem
20200328_212425.webp
 
Tack! Just det där med en arbetsbeskrivning vore så himla skönt att ha! ... ändå glömmer jag bort att jag nog borde nämna det nu när jag äntligen långsamt börjar få ord på saker och ting. Arbetsbeskrivning bör ju vara nummer ett på listan, så klart :up:

Nu byter jag chef om en vecka :nailbiting: Hoppas hen är bättre. Inser nu att jag haft 6 chefer på 5 år dessutom 🤔

Det säger rätt mycket om din arbetsplats...
 
Okej. Mitt stöddokument inför i morgon blev 10 sidor punktlista :o Överambitiöst kanske men jag vill verkligen göra en förändring. Vill inte tillbaka. Vågar inte riktigt hoppas ännu men jag måste ju göra något för att förändra.

Har ont i magen, troligen för att jag tryckte i mig en skål yoghurt på 0.2 sekunder när jag var stressad över att jag inte kunde få ur mig några ord. :cautious: Nu blev det ju till slut några. 3,782 stycken. :angel:
 
Alltså. Nu har registrator/studieadministratören dumpat 10(!) st intyg, studieuppehåll och dylikt på mig. 🙄 Jag som skulle njuta av lugnet. Har även annat jobb att ta tag i. Frågan är hur fasen jag ska prioritera nu 🤷‍♀️
Jag vet att mitt svar kommer lite sent men eftersom du nämnde just prioritering måste jag dela med mig av ett av de bästa tipsen jag fått gällande min arbetssituation: När du får för många uppgifter på en gång - vare sig det är från samma person eller från olika kollegor - skriv till chefen och fråga just hur du ska prioritera. Typ "Hej A, B bad mig precis att göra det här åt C men jag har även X, Y och Z på min att göra-lista idag - hur vill du att jag ska prioritera?". Sedan är det upp till chefen att ta ansvar för situationen, och det är ju hens jobb också.

Det är så mycket lättare att svara med en motfråga på det sättet istället för att, som jag alltid gjorde innan, bli superstressad och jobba ihjäl sig medan ingen egentligen vet om det. Det blir också en bra markering för framtiden, att du inte klarar av precis vad som helst utan att det måste finnas gränser för hur många uppgifter de kan lasta på en och samma anställd.
 
Definitivt, hade linser som barn men efter att ha spenderat en natt på akuten eftersom jag lyckades peta in linsen bakom ögat så bestämde jag mig för glasögon. Och med linser menade jag gråstarr så de tog bort mina ursprungliga linser och stoppade in nya och allt blev lila efter att varit gult. Freaky när färger inte var samma färger. :nailbiting:

Hua!
 
Välkommen hem till oss: Vi slänger in täcket bäddat med påslakan i tvättmaskinen. Då slipper man sätta ett nytt påslakan på täcket och har således sparat både energi och tid! Win-win :idea: :up:

(obs: ej seriöst, katten kissade på täcket så det var nödvändigt att tvätta det)
 
Jag gör det jätteofta. :o
I wish!
Jag har ett tyngdtäcke och maskinen tål max 7kg. Mitt täcke väger 7kg och med påslakan blir det lite mer, om man sen lägger till vikten för vattnet blir det säkert upp emot 10kg. Vi har större (starkare?) maskiner i tvättstugan, men då måste man släpa täcket över gården och det pallar vi inte. Så i det fallet är det bättre att ta av påslakanet.

Katten kissar inte i min säng längre, sen jag gav fri tillgång till rummet. Nu kissar de i pappas och hans tjejs säng, då de inte är tillåtna in där och typ "demostrerar"...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
390
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 731
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp