Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Synden straffar sig själv, men nu börjar det bli rätsida på dagen. Sovit TOPPENBRA för första gången på tre veckor, skön säng och skön madrass och Hemma. Ingen hurtig vårdpersonal som kommer inkvittrande halv åtta "god morgon godmorgon, här är medicinen" och väntar barskt vid sängen att man ska resa sig och lydigt ta medicinen. Så jag softade till kvart i nio för jag hade spränghuvudvärk och mådde verkligen illa (hämtade faktiskt en hink) o tog då bara alvedonen som stod närmast... Sedan till badrummet, för toa o SJÄLVSTÄNDIG dusch, det gick bra även om det var dåligt undanflöde på vatten så jag var rädd för halka men det gick bra. Sedan fleecerock, handduksturban, rullator o myrsteg till kök o frukost, samt lite mer piller... mitt i pillertrillandet o svordomar över blisterförpackningar så piller rullade på golvet kom hemtjänsten och räddade mig att plocka piller (inget bra att jag slår fler frivolter på golvet just nu), sätta på strumpor och bädda sängen.

Nu har huvudvärk o illamående släppt och jag måste fundera ut på lämpligt tidsschema för att få i mig medicinen. Jag får nog sätta morgonlarm i alla fall.. i alla fall, en vecka till, då jag ska ta bort sista oxycontintabletten.

Men återigen. SÅ SKÖNT, att vara hemma. :)
 

Alltså häng mig.

DCCABFDA-DD44-407A-AB1D-895CAE1A8486.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 082
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 728
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp