Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kan få träffa en i taget om det underlättar ;) I höstas så skulle vi gå promenad med en vän som är hundrädd. Hon tänkte att det var ett utmärkt tillfälle för att träna. Efter några minuter konstaterade hon att det ju inte blev så mycket träning när hundarna inte var läskiga ens från början :D

Men ja, erbjudandet finns kvar hela tiden. Vi finns i förort på norra sidan sthlm men tar gärna promenader på andra ställen också så länge vi kommer fram med kollektivtrafiken. (och skulle någon annan som läser det här vara intresserad av att ses för promenad så är det såklart också bara att hojta till. Jag gillar att träffa nya människor)
Så himla, himla snällt! (och så tycker jag dina hundar är superfina, kan hända att jag stalkar er på instagram 🙄 :love:)
 
Det är så jäkla tråkigt att vara inlåst. Släpade mig ut några hundra meter och blev helt slut efter. Åh, vad trist!
Har lyckats sabba min rygg/nack-massagemaskin tror jag tyvärr. Måste öppna upp den imorgon och se om den går att laga. Trycker man lite med den så hoppar ena massage-grejen som ska rotera. Jag ääälskar den och kommer deppa ihop totalt om den är paj!
Tur iaf att ha sambon hemma att vara inlåst med. Tänker på alla ensamma i karantän när det kanske blir utdraget.
Bra relationstest att låsas in frustrerade och sjuka. Hittills har vi inte inlett krig.😂
 
Hur kommer det sig att du är rädd för hundar? Men du tycker de är fina?
Jag vet faktiskt exakt när det klickade och jag blev paniskt rädd :D
Men jag blev "attackerad" av hundar tre gånger när jag var liten. 2 gånger av schäfrar när jag låg i vagn. En gång cyklade mamma förbi en golden retriever med mig i barnstol där bak och golden retrievern hoppade upp mot mig och fällde hela ekipaget (därav är jag skiträdd för gula stora).
Sen hade jag ingen kontakt med hundar förutom en kompis vars rottweiler stängdes in i ett rum när man kom på besök och satt och skällde maniskt (stackarn). När de skulle in och ge den mat såg jag bara hur pappan fick kämpa för att hålla hunden kvar där inne, skitläskigt. Men just eftersom jag inte hade någon kontakt med hundar alls blev det så att jag aldrig fick chansen att läsa dem tänker jag, och däri ligger lite av rädslan också.

Det klickade och jag blev paniskt rädd när min pappa i all välmening tog med mig till en kompis som hade valpar, och två vuxna försiktiga hundar. Vi hade pratat innan om att jag skulle testa att klappa i alla fall. Problemet var att för att komma till de vuxna hundarna var vi tvungna att gå genom rummet med valparna. Pappas kompis yttrade orden "akta fötterna bara". Där klickade det och jag trodde jag skulle dö typ. Trodde han menade att hundarna skulle bita mig i fötterna - men han menade ju att jag skulle akta valparna så jag inte trampade på dem 🙄:o Pappa fick bära ut mig därifrån för jag var helt stel av skräck. Tror jag var 8 då.

Tycker hundar är jättefina! Är intresserad av att lära mig mer, framförallt vill jag slippa ta andra vägar när jag ser hundar. Eller vänta kvar på ett fik för att det ligger en golden retriever i vägen för utgången. Det är på nivån att jag faktist ibland sneglar på vilken ras jag skulle kunna ha, drömmer om hur livet skulle se ut med hund och sånt. Men så finns det ju ett litet hinder där :D
 
Då förstår jag bättre rädslan @Hoarfrost
Men fy att behöva uppleva allt det där när man är liten :(
Hoppas du kommer över rädslan för hundar ger så mycket glädje i livet.
Fasiken vad jag saknar hund ibland (typ flera ggr dagligen)
 
Jag är kall efter stallet och vill sova, men de släpper ridlägerplatserna när som helst så det är bäst att att jag sitter uppe och är på hugget!
Jaha. Nu har alla läger släppts, utom det vi vill ha och ett till? Sitter väl uppe till midnatt och ser vad som händer, sen mailar jag klubben.
 
Jahapp. Petat på alla djuren igen. Duschat Nipper som precis ömsat, matat alla fiskarna och gjort en ny bur till största spindeln. Nu då? det känns taskigt att börja dammsuga (igen) såhär mitt i natten. 😅
 
Vaknade för en halvtimme sen övertygad om att jag var förkyld. Men nu börjar jag Fatta att jag bara var vansinnigt torr i alla slemhinnor. Är möjligtvis uttorkad kanske. Jag måste verkligen bli bättre på att dricka 🤦‍♀️
 
Vaknar trött och seg. Snuvan/pollenallergin känns värre...gör ofta det påmorgonen av nån anledning... och jag har ett viktigt ärende inbokat idag som jag verkligen behöver gå på. Avbokar jag tar det lång tid innan jag kan få en ny tid...

Trött och seg är jag alltid veckan efter tidsomställning. kan de inte bara välja en tid och hålla sig till den??!!

Och den där "snuvan" har jag varje vår... så egentligen borde jag kunna gå till det viktiga ärendet... men det tar emot... vill inte att folk ska tro att jag har corona.
 
Nu har de börjat riva golvet här
Har min lediga dag så jag flyr fältet idag, till Vänkretsen vid Lurbo. En träffpunkt för psykisk ohälsa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 082
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 728
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp