Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
*harklar mig* i natt har jag varit i ett gigantiskt hus på landet. Tillsammans med min pappa byggde vi modeller av skogar i trä som sen åkte in i en maskin och sen blev verkliga i någon del av världen men man kunde inte styra var. Problemet var att det bodde ett monster i källaren som gjorde att man fick stickor av träet hela tiden. Till slut hade vi så mycket stickor att vi bestämde oss för att elda upp huset och fly.
Vi flydde i en bil full av citroner. Kom till ett hotell och köpte det med citronerna. Mina klasskamrater från gymnasiet flyttade in och vi hade jättekul. Till slut insåg jag att det vore bra om jag även tjänade pengar på hotellet så mina klasskamrater fick flytta in i ena flygeln och andra hade jag hotellverksamhet i. Det kom en liten tant, som räckte mig till höften som sa att hon skulle peka ut vad jag ska ändra på för att få mer pengar. Vi klampade in hos gästerna mitt i natten och tittade på rummen och tanten poängterade allt som var fel i rummen. I ett av rummen bodde Jamie Hyneman från Mythbusters. Han var naken men verkade inte bry sig utan gick upp och diskuterade med oss.
Sen kom vi in i ett rum tillslut där monstret hade flyttat in men nu hade den ändrats och dens grej var att kasta levande gäss på folk. Vaknade av att en vilt flaxande gås sulades in i mitt huvud.
Typ... De drömmarna? 🤔
Men med mera dans! :up::rofl:
 
Varit på promenad med familjen, hunden och shettisen. Vi var ute totalt i över 2 h 😅 Skog mestadels men tog vägen hem sista kilometern.

Tyckte maken och shettisen såg så roliga ut när dom gick där sida vid sida🥰

1E99CFF0-067A-4458-9240-4DDEC787F20A.webp
 
Helt orimligt: förra vintern hade vi möss i väggarna ibland. Vi löste problemet i somras, tror och hoppas jag. Idag städade jag en garderob som vi hade lite dynor i som vi inte använt i somras. De var fulla i muspiss, det fanns musbajs och typ en mumifierad mus. INTE OKEJ. 😑
 
Läst allt som ska läsas, vilket tog mig ett par timmar. Förberett allting inför måndag och alla utskick som sker då.

Gick ut en liten sväng men det blev inte en skogstur som jag hade planerat. Kom upp i varv av allt jobb och städade lägenheten av bara farten, dammsugit och våttorkat, gjort rent akvariet. Till och med kissarna har fått sig en vårtvätt och de tjurar nu blöta i varsitt hörn.
 
Kunde lämna jobbet 13.30 istället för 14 😁 och for direkt till stallet och red en timme; först en liten skrittur och sen red jag igenom fjordfröken i trav och galopp på banan och avslutade med lite hoppning 😍, några språng på 60-65 cm, jättekul 😀😍. Var dock lite svårare från andra varvet då det var lite skugga så häst tog av lite större än jag var beredd på 🤣.
 
Vi ligger fortsatt sjuka. Festligt också att avloppet är helt igenproppat överallt. Hyresvärden har som tur är alla maskiner man kan ha. Så han kommer och suger genom brunnen med någon maskin. Skönt!

Han försäkrade oss om att vi inte behöver svälta ihjäl oavsett hur Corona utvecklas både med karantäer, stängda/tomma butiker eller vår ekonomi. De har ju nötdjur, massa vilt etc. Så det var bara att höra av sig. Gulligt även om vi nog inte kommer behöva det! ❤️
 
Är på väg hem och har stannat till på en pizzeria för att köpa med mig hem. Känner att fil, frukt, tårta, kaffe och mjuk pepparkaka blev för mycket, behöver lite stoppa i mig något annat och pizzorna här är bland de bästa jag ätit på mycket länge! 😋
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 080
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 727
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp