Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis så var det för mig i dag! Jag får trösta mig med att jag backar bra när det inte ska bedömas 😅
Lyckades faktiskt en gång riktigt bra och snyggt inför folk. Hämtade en soffa i ett hyreshus. Gick inte att köra runt eller backa runt utan fick köra rakt in för att sedan backa ut. Var trång körbana och det fanns en liten sväng på vägen. Häckar på ena sidan och trappor på andra. Klarade det galant, morsan var så impad så hon höll på o storkna :cool:
 
Lyckades faktiskt en gång riktigt bra och snyggt inför folk. Hämtade en soffa i ett hyreshus. Gick inte att köra runt eller backa runt utan fick köra rakt in för att sedan backa ut. Var trång körbana och det fanns en liten sväng på vägen. Häckar på ena sidan och trappor på andra. Klarade det galant, morsan var så impad så hon höll på o storkna :cool:

Jag backade in en släpvagn på en smal väg för att hämta ett par bokhyllor jag köpt (det fanns inget riktigt bra ställe att vända på). Det var första gången jag hade släp på den bilen och kanske typ tredje gången jag körde med släp. Det var mörkt och regnade så det var inte lätt. När jag väl backat färdigt, riktigt snyggt och rakt hela vägen utan omtag, visade det sig att jag backat två hus för långt, jag missade numret pga vädret och att jag var fokuserad på släpvagnen! :D Jag var lite ledsen att jag inte hade publik för det var en riktigt snygg backning :rofl:
 
Jag backade in en släpvagn på en smal väg för att hämta ett par bokhyllor jag köpt (det fanns inget riktigt bra ställe att vända på). Det var första gången jag hade släp på den bilen och kanske typ tredje gången jag körde med släp. Det var mörkt och regnade så det var inte lätt. När jag väl backat färdigt, riktigt snyggt och rakt hela vägen utan omtag, visade det sig att jag backat två hus för långt, jag missade numret pga vädret och att jag var fokuserad på släpvagnen! :D Jag var lite ledsen att jag inte hade publik för det var en riktigt snygg backning :rofl:
Det är ju då man vill ha den typen av män som säger "kvinnor är sämre på bilkörning och särskilt backning" som publik. :laugh:
 
Lyckades faktiskt en gång riktigt bra och snyggt inför folk. Hämtade en soffa i ett hyreshus. Gick inte att köra runt eller backa runt utan fick köra rakt in för att sedan backa ut. Var trång körbana och det fanns en liten sväng på vägen. Häckar på ena sidan och trappor på andra. Klarade det galant, morsan var så impad så hon höll på o storkna :cool:
När min bonusmamma skulle börja övningsköra gjorde hon det på en släktings gård. De övade på att svänga, typ köra i cirklar. Det gick dock inte helt enligt plan, cirkeln blev större och större, samtidigt som det gick fortare och fortare (fråga mig inte varför hon inte släppte gasen, jag vet inte). Till slut glömde hon svänga och körde rakt in i ladugårdsdörren.

Det var ingen superfart, så ingen människa skadade sig. Däremot var dörren och fronten på bilen inte lika snygga efteråt :rofl: :angel:
 
Lunchat med en vän på stan idag. Inte haft kontakt på två månader då jag mått dåligt. Visade sig att hans mamma hunnit dö och vännen och hans syskon varit i Japan för begravningen och fixat allt runt omkring. Så sorgligt, man ska inte förlora sin mamma så tidigt.
Synd att han är en sån som inte vill besvära andra så jag kunnat stötta honom. Men nu kan jag finnas där iaf. ❤
 
Blev en promenad hemma och en vid stallet, mycket skön motion! 😍. Säkert betydligt mer hälsosamt än sitta på arslet och bli hjärntvättad om corona!

Åkte till stallet vid lunchtid för att kunna äta lunch 😅, och fick sån där härlig vårfeeling med strålande väder, nedvevad ruta och Star Fm spelade Roxette/Dangerous 😍.
 

Bifogade filer

  • 20200327_131941.webp
    20200327_131941.webp
    48 KB · Visningar: 1
Psykologbesöket gick som förväntat. Just nu känns liksom allt bättre. Jag börjar få tillbaka min aptit, jag vet inte ens hur länge sedan det var jag verkligen suktade efter mat. Huvudvärken är helt borta. Jag börjar långsamt få ork till att leva igen, hjärnan känns liksom inte som att den inte fattar något längre. Små steg åt rätt riktning. Allt tack vare nedstängning av skolan. Jobba hemifrån.
Blir ju som sjukskrivning light med deluxepaket. Jag behöver inte vara i den miljön som gjorde att jag mådde så himla kass, men jag är sysselsatt, med bibehållen lön, och slipper krångel med försäkringskassa osv. Känner mig lyckligt lottad. Nästan så att jag känner att det var skönt med pandemi (men självklart ändå inte).

Vi bestämde att vi skulle avsluta samtalen eftersom jag känner stor förbättring. Psykologen sa att hen förmodligen hade pratat med mig om en lite längre sjukskrivning denna gång, men att det inte verkar behövas i nuläget. Hen sa att hen tyckte det såg ut som att jag var en milsvids gladare person nu jämfört med sist. Hen har nog lite rätt.

Firade med poke bowl. Gick promenad i Humlegården, åkte hem. Sitter nu och jobbar och har lite ångest över beslutet? Var det rätt att avsluta samtalen? Tänk om jag börjar må dåligt? Klump i magen. :nailbiting: Men har lovat mig själv att gå på en liten promenad igen och sluta tänka så. Skulle jag börja må dåligt igen kan jag ta upp samtalen igen - nu är det ju inte så främmande för mig att be om hjälp så. Mindre tröskel att kliva över. :up:
 
Fixade uppkörningen i morse för BE. Kan inte riktigt känna mig nöjd just nu, för jag var rätt nervös och fick inte alls till backningen så bra som jag vet att jag kan :cautious: Ville ju visa upp snygga backningar runt hörn ju! :p
Fast det är alltid svårare när man vet att man blir bedömd att göra superbra ifrån sig. Speciellt som man inte gör BE uppkörning varje dag. Så jag tycker absolut att du ska vara nöjd oavsett
 
Var inne lite snabbt på MacDonals (stavas det ens så??) och satt ute i solen och åt. Många på Drive In men annars inte så många. De hade instruktioner på toa om hur man tvättar händerna. Såg bland annat en MAN som faktiskt tvättade sina händer bra. Det har jag nog aldrig sett förr!
Och det var lappar vid varannat bord att man inte fick sitta där.
Rimliga och bra åtgärder :up:
 
Jag skulle bara köpa dricka sa jag. Bara dricka.
Likt fasen blev det tungt ändå :cautious::banghead:

En ursäkt är att jag gjorde en smoothiejuice igår och det blev så lyckat att jag tänkte att jag kunde köpa mera bär när den jag har i kylskåpet är slut... :angel: Istället för mjölk så hade jag det till middagen igår :angel::D
Resten ... har jag ingen ursäkt för. (Nåja det är bara en påse pommes och en burk snabbnudlar 😅)
 
Rullar tummarna i väntan på arbetsuppgifter och roar mig med att snickra ihop en (alldeles för) stor beställning hos ScandiKitchen, som levererar allsköns svenska/norska/danska godsaker till hemlängtande skandinaver Storbritannien runt. Jag har redan plockat ihop varor för över 400 kr och undrar hur många påsar ostbågar det egentligen är rimligt att köpa... :angel:

I korgen ligger bland annat ett sådant där Cloetta-påskägg fyllt med massor av deras godis i miniformat, det känns som en fin present från mig till mig nu när påsken ser ut att bli inställd på alla möjliga sätt och vis!
Och idag sitter jag istället och snickrar ihop en (alldeles för) stor beställning hos min lokala vinbutik, som äntligen har öppnat sin onlinebutik efter att ha haft stängt i flera dagar p.g.a Corona. Om ungefär en vecka lär jag alltså ha lägenheten full av både svenska godsaker och trevliga vinflaskor, då ska jag nog överleva ett par isoleringsveckor till! :up:
 
Sisådär. Halvvägs in i fixandet av cheesecaken. Det sega med cheesecake, vare sig den är kyld eller bakad, är att det tar så låååååååååång tid innan man får äta..... :meh: Men i slutänden blir det nog otroligt gott :) ! Steker några vårrullar som jag hittade i frysen + lite wokmix till det. Om man gör en fancy dessert så måste middagen vara enkel ;) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 981
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 245
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp