Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG20240102174701.jpg

Nu har det blivit betydligt varmare ute. Men kolla inomhustemperaturen 😂 och ja, det är is på fönstret 😅 som tur var är det cirka 18,5 grad inne i rummen!
 
Frös så jag kröp ner i sängen med katten under duntäcke för att mysa lite. Slutade med att jag somnade, ack och ve, nu kommer det inte bli roligt att försöka somna ikväll för att kliva upp tidigt imorgon.
 
Då går det på hens försäkring
I vårt fall var det vi själva inget snack från försäkringsbolaget. @Mia_R ang din förvåning om lackering fast det inte var lackskada. När det är försäkringsskador kan man fakturera vad som helst. En gång när vi hade gjort jobb via en lastbilsverkstad ringde försäkringsbolaget och frågade hur mitt jobb kunde ta så fruktansvärt betalt för det lilla. Det visade sig att verkstaden hade saltat rejält för lackering. De fakturerade för allting och hade stolpat upp det.

Har även hört byggföretag som gör mycket/Bara försäkringsjobb de har rejält högre offerter. De vet att de kan för försäkringsbolag anlitar dem.
 
Har regnar det i dag, men da vi hade fantastiskt vader i gar och flera av mellandagarna klagar jag inte alls.

I gar fros jag in 2 portioner tarnad julskinka till pytt i panna, samt 16 skivor (stora skivor!) skinka i olika "lagom" stora forpackningar. I dag tar jag nog fram pizza deg for tva calzones ... Jag har portabello hemma som jag tankte gora fries av, men om jag tar tva och skar upp till fries, och tva till calzones behover jag inte ga till nagon affar i dag.:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
58 59 60
Svar
1 183
· Visningar
32 898
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 934
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 196
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp