Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jämför väderleksprognoser och funderar på vad jag ska göra med morgondagens planerande vandring. Att ge sig ut i bergen när det väntas åska i i princip hela landet känns inte jättevettigt, men samtidigt vet jag att personen jag skulle ut och vandra med kommer att bli jättebesviken om jag föreslår att vi ställer in. Men jag förstår ju att jag måste ta mitt ansvar, vara lite obekväm och föreslå att vi håller oss i stan istället. Jag har i alla fall en trevlig plan B att föreslå, som jag tror att hon kommer att uppskatta :)
 
Jag höll på att kasta mig iväg tidigare än planerat medhavandes (är det inte ett ord? datorn säger nej) matlådan som jag värmt men nu måste jag vänta så sitter förvirrat ätandes matlådan och stirrar på datorn. Hann även baka en snabb hallonkaka:rofl:
 
Jag har perfekt målarväder hela helgen ser det ut som
Sol lite moln inte för varmt och lagom blåsigt
Men nu måste jag ju jobba i helgen tyvärr :cautious:
 
Misslyckats med andra försöket att få upp andra delen av vindskiva på en ekonomibyggnad och tappat ner och fått måla om. Mer svordomar än resten av året hittills.

Måste tänka ut ett nytt angreppssätt, det är tungt och man ska lyfta upp,
passa in och samtidigt fästa ståendes högt upp på en stege.
 
Misslyckats med andra försöket att få upp andra delen av vindskiva på en ekonomibyggnad och tappat ner och fått måla om. Mer svordomar än resten av året hittills.

Måste tänka ut ett nytt angreppssätt, det är tungt och man ska lyfta upp,
passa in och samtidigt fästa ståendes högt upp på en stege.
Usch. Ta det försiktigt så du inte trillar ner och slår dig bara :nailbiting: ! Hyra lift, kanske?
 
Tog fel på tiden till sjuksköterskan. Så nu får jag sitta en halvtimme i väntrummet.

Det har jag gjort ett antal gånger, men för det mesta är jag där för tidigt. Inte en hit när jag kommer en halv timme försent :meh: Så nu dubbel och trippelkollar jag alltid tider. Särskilt som jag ofta är säker på när och var det är och sedan har totalt fel.
 
Funderar lite. Jag har aldrig gjort mammografi. Läste om bröst och klämde lite förstrött. Tycker jag hittat en knöl, läste mer och ser att den absoluta majoriteten är godartade och den är hård och ganska stor. Och cancertumörer är små, ibland mikroskopiska.

Vet inte om jag ska ringa och kolla om jag kan komma eller göra det nästa år när jag kallas igen. Alltså den känns för det mesta och sedan tycker jag den är lite svår att klämma 'fram'
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 665
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
560
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 864
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skaffa barn eller inte
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp