Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inledde dagen med cirkelfys klockan 7, sen dusch och bastu och nu pannkaksfrukost på cafe. härlig inledning på semesterdagen!

IMG_20230621_085639752.jpg
 
Städdag härhemma idag, så är väl dags att börja plocka.
Jag kan ha ett x antal påbörjade "projekt" så är smått kaos överallt så lär ta tag i dessa och plocka undan, innan dammsugaren mm kommer fram.😅
 
En av mina bästa investeringar det här året måste vara mitt årskort till Liseberg. Det gör att jag inte bara kan slinka in och käka en mjukglass på väg hem från jobbet men framförallt har de en hel rad konserter. Såg The offspring häromveckan som gjorde en riktigt bra spelning. Ikväll blir det ösigare. Göteborgsbandet In Flames spelar på stora scenen och det är så klart utsålt. Jag har sett dem live innan och det blir nog en bra spelning det med.

Jag har förresten en biljett över om någon absolut behöver lite hårdrock ikväll. Jag köpte två biljetter (á 50kr) när jag ändå handlade men ingen jag känner har möjlighet/lust att hänga med. Jag antar att death metal inte är för alla.
 
Blir less på att läsa om alla dessa skjutningar i vårt land. Läste precis om den i Malmö i går kväll och där satt också ett barn i bilen där en man sköts ihjäl. :cry: Blir less och uppgiven och undrar hur det ska gå får vårt land det finns ju inga spärrar alls längre verkar det som och brottslingar som begår riktigt grova brott blir bara yngre och yngre. Lyssnade på ett inslag med en polis häromdagen och hon sa att det finns fall där tidigare ostraffade ungdomar har sökt upp kriminella gäng för att erbjuda sig att begå ett mord för att de får bra med pengar för det. Vart är vi på väg egentligen? Hur ska det lösas, finns det en lösning? :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 745
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 234
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp