Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har köpt tårta idag.
När man inte längre får någon på buke så får man köpa en själv.

gbfsv-7.gif
 
Blev att följa med grannarna till secondhand i stan; Erikshjälpen och Ria. Lämnade in en bok, lite porslin och en prydnad till Erikshjälpen 😊. Äntligen hittade jag en lite större fin kruka och flera bra fynd 😊😍.
 
Jag kom inte från jobbet i tid :meh:
Precis som väntat så kom precis allting samtidigt.
Tror dock att allting till slut löste sig men det var körigt. Särskilt eftersom de många vikarierna ännu inte lärt sig allt kring hävda häktningar och det arbete det medför.
Nåja, en timme senare än planerat och sen stallet därefter.

Nu ska jag kolla på fotboll, duscha och äta något litet till kvällsmat.
 
Suck, Megara kräktes på mattan. Sedan gick hon och åt på sin ampellilja - som delvis är till för att katter ska kunna kräkas vid behov. Skrubbade mattan och vi får se om jag tvingas ta den till kemtvätten. Iofs är det knappast värt kostnaden, blir billigare att köpa en ny.
 
När sambon inte är sugen på att bada än får jag väl göra sällskap med hästen 😅😊. Äntligen vågade jag ta mig ut i skogen igen efter torkan och första badet varje år vill jag gå i med själv 😊. Vattnet var dyigt, tror inte det var alger men för säkerhets skull fick inte pållan doppa mulen som hon ville och hon var pigg på att gå i vattnet, sommarmys när det fortfarande var ordentligt varmt ikväll 🥰.
Innan dess lite god "hästig" tårta i stallet då min väns kusebuse fyller år 🥳
 
Jag har bilen på verkstad pga trasig AC och nu ringde dom och frågade om dom skulle beställa en kondensator.

Jag är alltid så rädd att bli lurad av verkstäder så det tar verkligen emot att be dom beställa en rätt dyr del och sen laga bilen men jag vill ju ha fungerande AC…
Förra året när min kondensor hade pajat så tog försäkringsbolaget det. Har du kollat det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 745
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 234
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp