Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger och drar mig, igen. Takläggarna i full gång och vi har varit ute och hälsat på dem, hundarna i koppel då den ene är hundrädd. Låter som en elefanthjord på taket när de bryter bort den gamla läkten och och vindskivorna och släpper ner. Ska gå och samla ihop allt sen när de är klara för idag. I morgon körs resten av pannorna bort mha grannens traktor.
 
Man vet att det är sommar när man bor i hus med konstant solläge och framförallt just nu övervåningen med sovrum är för varmt att sova I (nya takfläkten verkar ha sämre kapacitet än den gamla tyvärr)så efter föregående för varm natt är AC:n nu framställd (lite solgul i plasten 😅) AC:n vi köpte till köket kan vi dröja med iaf 😊. Hoppas elpriset inte skenar: ska ju inte behöva kosta skjortan för att bo drägligt oavsett vinter eller sommar 🙄.
Är också bara på sommaren som jag (eller vi) tycker filmjölk och framförallt smaksatt, är gott 😄.
 
Ja, det är något sådant det skulle ta för mig också. Kan tänka mig att det är vackert 😍
Du kan med fördel korta körandet genom att ta någon färja också. Brukade köra Horten-Moss för att slippa köra in i Oslo t.ex så att man fick en paus i det hela. 👍

Detta var när jag flyttade hem för flera år sedan, någon timme utanför Stavanger bara.
1000001401.jpg
 
Blev ombedd att skriva en liten artikel om hur det är att vara transfem på jobbet. Så jag skrev två A4 ungefär. Men känner nu att jag klarar inte att vara så personlig och utlämnade i personal tidningen. Får skriva om och nytt. Eller så får jag säga att jag inte klarar det för att det blir för personligt. Hursomhelst så är jag glad att de frågade
 
Jobbat, det var svettigt och tungt..
Sedan iväg för att hämta en firre i Ulleråker =)
Firren och jag tog en fika på Tinget innan vi åkte hem
Passade på att anmäla mig till Halmstad resan i augusti. Hoppas på att jag får platsen, för resan är betald nu...
Hem sedan och släppa ut nye firren
Ska städa hos djuren efter maten
Imorgon är jag ledig. Ska ta tåget till Morgongåva och träffa min kp där. Vi ska åka till Måns Ols och käka lunch mm
Har aldrig varit där innan så
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 744
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 218
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp