Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp. Där rök min Norgeresa i sommar med allra största sannolikhet. Kompisen som hela tiden sagt att vi ska komma iväg, säger nu nej. Även om jag visste det innerst inne så blev jag ledsen nu. Har ingen annan att åka med och vill ju inte direkt åka själv…

Får prata med kollegan i veckan, eller nästa… 💔

Det är så sällan jag verkligen vill göra något men såg så mycket fram emot det här. Skit.
 
Jahapp. Där rök min Norgeresa i sommar med allra största sannolikhet. Kompisen som hela tiden sagt att vi ska komma iväg, säger nu nej. Även om jag visste det innerst inne så blev jag ledsen nu. Har ingen annan att åka med och vill ju inte direkt åka själv…

Får prata med kollegan i veckan, eller nästa… 💔

Det är så sällan jag verkligen vill göra något men såg så mycket fram emot det här. Skit.
Määh dumma vän som ändrar sig.

Vad skulle ni göra i Norge?
 
Jahapp. Där rök min Norgeresa i sommar med allra största sannolikhet. Kompisen som hela tiden sagt att vi ska komma iväg, säger nu nej. Även om jag visste det innerst inne så blev jag ledsen nu. Har ingen annan att åka med och vill ju inte direkt åka själv…

Får prata med kollegan i veckan, eller nästa… 💔

Det är så sällan jag verkligen vill göra något men såg så mycket fram emot det här. Skit.
Varför inte åka själv?
 
Men vad härligt det lät. Varför inte åka själv? Om du nu kan ta dig dit på egen hand vill säga.
Eller hur 😍

Alltså jag kan ju åka själv… men det känns lite läskigt. Vi hade tänkt ta bilen dit och det är en lång väg att köra ensam. Jag är rädd för att flyga, och har aldrig gjort det och är inte genomförbart att göra det ensam första gången.

Kollegan har uttryckt att vi skulle kunna åka ihop, men i så fall till hösten. Jag måste prata med henne oavsett så får vi se hur det blir.
 
Eller hur 😍

Alltså jag kan ju åka själv… men det känns lite läskigt. Vi hade tänkt ta bilen dit och det är en lång väg att köra ensam. Jag är rädd för att flyga, och har aldrig gjort det och är inte genomförbart att göra det ensam första gången.

Kollegan har uttryckt att vi skulle kunna åka ihop, men i så fall till hösten. Jag måste prata med henne oavsett så får vi se hur det blir.
Aaah, ja distans kan ju bli ett problem när man måste köra själv. Men härligt att det kanske kan lösa sig ändå. Utan massiv terapi innan för att kunna flyga. ❤️
 
Jahapp. Där rök min Norgeresa i sommar med allra största sannolikhet. Kompisen som hela tiden sagt att vi ska komma iväg, säger nu nej. Även om jag visste det innerst inne så blev jag ledsen nu. Har ingen annan att åka med och vill ju inte direkt åka själv…

Får prata med kollegan i veckan, eller nästa… 💔

Det är så sällan jag verkligen vill göra något men såg så mycket fram emot det här. Skit.
Gört åk själv... jag hade nästan bokat långresa med Birka för 15 år sedan när nån hjärndöd person idiotförklarad mig... ångrar än idag att jag inte åkte.... varför inte själv?
 
Jag har prokrastinerat/förträngt att jag tydligen måste ansöka om arvskifte för barnen efter svärfar. Såg blanketterna igår: Sista dagen att komma med besked var igår.
Ringde kommunen, men måste vänta in överförmyndarmyndighetens telefontid kl. 10. Gaaah!
Jag fattar inte vad jag måste göra. Verkar som om jag behöver ta kontakt med jurist. För ett dödsbo som gick plus minus noll. Det finns inga pengar att värna om. Jag har slitit så med allt efter maken.
Det här fick bägaren att rinna över.
Försöker lugna mig med en kopp kaffe och andas.
 
Ungefär 2 minuter efter att jag vaknat så ringde en uppgiven vän. Hon frågade en del om ifall olika, billigare objektiv till kameran kunde vara bra. Hennes fina, dyra objektiv hade nämligen slutat fungera och inte velat samarbeta på länge nu och hon förstod verkligen inte varför utan var övertygad om att det gått sönder. Jag fick förklara för henne att objektiven hon tittat på tyvärr inte kommer fungera för hennes behov och hon lät ännu mer besviken.

Men, så sa jag åt henne att titta igen på sitt bra objektiv, fotografera alla olika reglage och grejer på det och skicka bilderna till mig så att jag kan se hur allt ser ut. Sagt och gjort. Jag fick syn på en grej som inte verkade riktigt rätt... hon ändrade runt lite och vips så fungerar det igen!

Vännen överlycklig och jag glad både för hennes skull och glad åt att kunna hjälpa till. Helt klart en bra start på dagen :)
 
Eller hur 😍

Alltså jag kan ju åka själv… men det känns lite läskigt. Vi hade tänkt ta bilen dit och det är en lång väg att köra ensam. Jag är rädd för att flyga, och har aldrig gjort det och är inte genomförbart att göra det ensam första gången.

Kollegan har uttryckt att vi skulle kunna åka ihop, men i så fall till hösten. Jag måste prata med henne oavsett så får vi se hur det blir.
Jag bodde tidigare i Stavanger och körde själv hem till Skåne eller tillbaka regelbundet med pinfärskt körkort. Tog 12 h enkel väg för min del men körandet är halva upplevelsen, superfina utsikter!
 
Sitter hungrig och blir galen på hur svårt det kan vara att bestämma vad jag ska baka. Såpass att jag " ojdå det körde ihop sig, du får kakorna imorgon" :rofl: Men också hårtvätt och en hel del omskolning med växterna behövs göras. Gärna göra matlådor och tvätta också... håhåjajaj.

Nu när jag skrev detta kom dock en snilleblixt när det gäller kakorna. Så svårt när det saknas ingredienser men en blåbärspajkladdkaka borde gå!
 
Vore kul! :heart
Såg att Jaume Plensa var med. Hans verk har jag guidat när han var med i vår konsthall. Ytterligare en fantastisk konstnär.
(Han finns väl på Väven i Umeå också tror jag? Sett det men minns inte om det var på just Väven).
https://sv.wikipedia.org/wiki/Julia_(skulptur)
Konstnärligt Campus men inte så långt emellan längs strandpromenaden :) Den är cool!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 744
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 214
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp