Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
BesvÀrlig onsdag, det var en bra beskrivning, stÀmmer bra in pÄ min dag med... hade tack och lov en matlÄda frÄn igÄr till tidig middag, sÄ fÄr bli lite macka till kvÀllsmat bara :)
Ja, den har verkligen varit just besvÀrlig! Allting har krÄnglat lite sÄdÀr lagom mycket - vilket fortfarande Àr alldeles för mycket, men inte sÄ pass mycket att det blivit fullstÀndigt kaos liksom. Bara en massa smÄ, olika, besvÀrliga eldar att slÀcka pÄ olika hÄll och kanter. Vete sjutton om inte det Àr mer drÀnerande Àn en riktig skitdag, för fy vad mosig jag Àr i hjÀrnan nu!
 
Lagt sista touchen pÄ kakan med gulligt strössel och lite flingsalt :d hittade nÄgra smÄkakor i frysen ocksÄ, inte för att just jag har gjort dom men:laugh:
IMG_20230607_215559.jpg
 
Jag har en riktigt kort dag pa Onsdagar och ar hemma redan fore 3. I dag handlade jag under min 2-timmars lunch och nar jag kom hem for dagen malade jag staket i nagon timma innan jag gjorde en blabars ungnspankaka. Det har jag inte gjort pa 30 ar eller sa ... och i Sverige gjorde jag alltid det med svarta vinbar :d men jag sag en bild for nagra dagar sedan, sa nu ska Maken och jag ata middag pa nagot som beskrivs som en efterratt. :)
 
Hostat mig vaken för ca 12'e gĂ„ngen sen jag gjorde kvĂ€ll đŸ„Ž
Har redan, 2 dagars penicillinknaprande mÀrkt en minskning i mÀngden slem som huserar i lungorna och det gÄr lÀttare att andas, sÄ förhoppningsvis börjar snart det hÀr galna kraxandet ge med sig ocksÄ :up:

I övrigt sÄ har nattens regnade övergÄtt i morgonsol, en kopp te Àr pÄ gÄng och sedan tÀnkte jag stÀlla mig i duschen för att vakna till liv och kÀnna mig en smula uppfrÀschad.

20230608_050120.jpg


LĂ€r inte bli sĂ„ mycket gjort hĂ€r idag heller, men det kĂ€nns bli en bra dag Ă€ndĂ„ 🌞
 
Dags att Äka till jobbet! Kort dag med tandlÀkare i em, och imorgon Àr jag ledig för att gÄ pÄ sista avslutningen pÄ skolan dÀr A gÄr nu, min gamla skola. Den ska flyttas för renovering efter sommaren sÄ det kommer dröja innan vi hör barn dÀr igen :heart
 
Sovit uselt för andra natten i rad... :cautious: Vi hade ACn pÄ men fÄr nog sÀnka den ett snÀpp ikvÀll för hunden var inte nöjd. Han hoppade ner och lade sig i vardagsrummet, kom tillbaka till sÀngen (dÀr han VILL vara), flÄsade, hoppade ner, kom tillbaka... Men, men fit-bitten sÀger att jag har sovit ca 6 timmar ÀndÄ, sÄ jag lÀr nog överleva dagen... :)
 
FÄtt semestern beviljad. Men kompdagarna Àr det inte. Inte avslagna heller. Antar att de inte vill lova innan de vet om det kommer ungar pÄ lovskola men jag vet inte

Skulle sova lite lÀngre idag men vaknade vanlig tid. Druckit en kaffekopp. Snart en till.
Om jag fÄr kompen beviljad sÄ har jag sex arbetsdagar kvar till semester.
 
En av fördelarna med att Àntligen fÄtt bÄten sjösatt Àr att det Àr sÄn himla skön kÀnsla att jag nu nÀr som helst kan ge mig ut och segla.

En av nackdelarna Àr att jag inte vill jobba nu. Jag vill segla. Nu har jag förstÄs ett jobb med superspÀnnande och viktiga uppgifter och kolleger som Àr sÄ himla bra att jag inte kunde valt ett bÀttre team sjÀlv. Chefen Àr en av de i alla fall tre bÀsta jag haft och jag styr i stort sett allt sjÀlv kring mitt arbete. Men det Àr ÀndÄ roligare att segla.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bÀttre pÄ problemlösning. Och har man sÄna mÄl i livet sÄ...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under mĂ„nga Ă„r funderat pĂ„ att skaffa katt, men inte vĂ„gat ta pĂ„ mig det ansvaret. Möjligheten att fĂ„ kattvakt Ă€r ocksĂ„...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
HÀstmÀnniskan Varning för vÀldigt lÄngt inlÀgg. Jag behöver lite rÄd och tankar angÄende hur jag ska göra med mina hÀstar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 744
Senast: __sofia__
·
Kropp & SjÀl Utan att gÄ in pÄ alla detaljer - jag funderar pÄ att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har mÄnga kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 219
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Stil pĂ„ bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp