Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen skidor på rätt kanal!
Tradition!
A38483F9-D926-413A-8CDB-567A3DB769CA.jpeg
 
Var overdodlig igar och krashade med cyckeln och slog huvudet i trottoaren - inte jattehart, men tillrackligt for att fa en bula.
Cyklade utan hander nar mitt styre kom for nara en san dar plastpinne som markerar skillnaden mellan bilarnas vagbana och cyklisters (vet ej om de anvands i sverige, men det ar en vit plastpinne, ungefar en 1.20 hog och kanske 5-10cm i diameter), som slog i styret sa att jag tappade balansen, kom upp mot trottoarkanten och flog av, mitt framfor massa trafik!

En fotgangare och bilist kom och tittade till mig - tror jag klarade mig relativt oskadd - har ej haft nagon vidare yrsel, kannt mig illamaende eller haft problem med tal eller syn
 
Nedkrupen i sängen med en skål choklad efter att ha vinkat av en vän som varit här på ost & vin-kväll. Vi brukade träffas för just sådana kvällar rätt frekvent i början av vår bekantskap, för typ 7-8 år sedan, men sen kom vi av oss lite. Nu var det hög tid att väcka denna tradition till liv igen och SÅ trevligt vi hade! Har definitivt ätit min kroppsvikt i ost, melon, oliver och diverse charkprodukter :d Många djupa samtal och sååå skönt med vänner som jag liksom kan vara 100% ärlig och öppen med, med vetskapen att de är lika ärliga tillbaka. Fint avslut på en intensiv dag - morgondagen kommer garanterat att bli mindre intensiv! Oj vad jag ska lata mig och njuta av att göra ingenting :love:

Åh vad jag funderade på vad en skål choklad kunde vara när man ligger i sängen. Varm choklad som du äter med sked? Nån chokladröra kanske? Men sen insåg jag att det nog var chokladbitar i en skål.

Kändes otroligt extravagant att ha varm choklad i en stor skål 😁
 
Var overdodlig igar och krashade med cyckeln och slog huvudet i trottoaren - inte jattehart, men tillrackligt for att fa en bula.
Cyklade utan hander nar mitt styre kom for nara en san dar plastpinne som markerar skillnaden mellan bilarnas vagbana och cyklisters (vet ej om de anvands i sverige, men det ar en vit plastpinne, ungefar en 1.20 hog och kanske 5-10cm i diameter), som slog i styret sa att jag tappade balansen, kom upp mot trottoarkanten och flog av, mitt framfor massa trafik!

En fotgangare och bilist kom och tittade till mig - tror jag klarade mig relativt oskadd - har ej haft nagon vidare yrsel, kannt mig illamaende eller haft problem med tal eller syn

Vad läskigt! Hade du cykelhjälm?

Jag cyklar till bussen varje morgon och har inte hjälm eftersom det känns lite bökigt att bära runt på den på bussen och sen till jobbet. Har dessutom over ear hörlurar som ju inte fungerar under hjälm.
 
Vad läskigt! Hade du cykelhjälm?

Jag cyklar till bussen varje morgon och har inte hjälm eftersom det känns lite bökigt att bära runt på den på bussen och sen till jobbet. Har dessutom over ear hörlurar som ju inte fungerar under hjälm.

Nej, anvander inte hjalp pga bök och argumentet "den storsta risken jag moter ar att bli pakord av en bilist/bussforare/lastbilsforare, och lite frigolit pa huvudet gor inte sa stor skillnad i ett sadant scenario", men i gardagens scenario hade det kanske hjalpt.
Eller sa ar jag bara lite mer forsiktig nar jag cyklar utan hander! Tanker att olyckor hander, ibland gor man dumma misstag, men kanner inte att det paverkar riskprofilen, sa kommer nog fortsatta utan hjalm :p
 
Nej, anvander inte hjalp pga bök och argumentet "den storsta risken jag moter ar att bli pakord av en bilist/bussforare/lastbilsforare, och lite frigolit pa huvudet gor inte sa stor skillnad i ett sadant scenario", men i gardagens scenario hade det kanske hjalpt.
Eller sa ar jag bara lite mer forsiktig nar jag cyklar utan hander! Tanker att olyckor hander, ibland gor man dumma misstag, men kanner inte att det paverkar riskprofilen, sa kommer nog fortsatta utan hjalm :p

Lite frigolit gör skillnad även om du krockar med en lastbil.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 193
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 027
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp