Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Före fikat(födelsedagsfika för sambon med hans familj med fem sorters kakor och Vienettaglass, mycketgott och trevligt 🥰) blev det efter frukost stallet och fixa åt min älskade fjordtjeja ❤ och gjorde även tillsyn av flocken med den nya pållan som gnäggade och kom galopperande fram till mig och gnäggade även vid kvällsfodringen; så social häst 🥰.
Ikväll fick vi sällskap av sambons brorsa; tacos och cider och såg på Leif&Billy tillsammans, sen fick jag se andra chansen eller semifinalen som det heter numer själv 😄 innan vi alla tre for och kvällsfodrade 😊. En härlig lördag men nu är jag trötter 😴.
 
Nedkrupen i sängen med en skål choklad efter att ha vinkat av en vän som varit här på ost & vin-kväll. Vi brukade träffas för just sådana kvällar rätt frekvent i början av vår bekantskap, för typ 7-8 år sedan, men sen kom vi av oss lite. Nu var det hög tid att väcka denna tradition till liv igen och SÅ trevligt vi hade! Har definitivt ätit min kroppsvikt i ost, melon, oliver och diverse charkprodukter :d Många djupa samtal och sååå skönt med vänner som jag liksom kan vara 100% ärlig och öppen med, med vetskapen att de är lika ärliga tillbaka. Fint avslut på en intensiv dag - morgondagen kommer garanterat att bli mindre intensiv! Oj vad jag ska lata mig och njuta av att göra ingenting :love:
 
Nedkrupen i sängen med en skål choklad efter att ha vinkat av en vän som varit här på ost & vin-kväll. Vi brukade träffas för just sådana kvällar rätt frekvent i början av vår bekantskap, för typ 7-8 år sedan, men sen kom vi av oss lite. Nu var det hög tid att väcka denna tradition till liv igen och SÅ trevligt vi hade! Har definitivt ätit min kroppsvikt i ost, melon, oliver och diverse charkprodukter :d Många djupa samtal och sååå skönt med vänner som jag liksom kan vara 100% ärlig och öppen med, med vetskapen att de är lika ärliga tillbaka. Fint avslut på en intensiv dag - morgondagen kommer garanterat att bli mindre intensiv! Oj vad jag ska lata mig och njuta av att göra ingenting :love:
Låter underbart alltihop 🥰
 
Jag ska sova. Har sett alla avsnitt av Svenska fall. Folk är fan sjuka! Sedan påbörjade jag "På gränsen med Peter Jihde" vilket känns som dokumentärer med Louis Theroux, fast sämre.... Jag gillar nämligen LT väldigt mycket!Han ställer de rätt frågorna, djupdyker på ett helt annat sätt, Peter glider liksom över ytan på alla saker han tar upp.
Har tvättat en maskin tvätt och slängt in i torktumlaren också, så bekvämt att slippa gå till tvättstuga, och slippa skitiga tvättmaskiner osv ... men inte tämt den ännu, öppnade bara luckan...vilket också är bekvämt :D
 
Vaknade till -9 istället för prognosens -5 grader... :cautious: Har varit ute och förfrusit fingrarna med att sätta på barfotabootsen. Ska om ca 45 minuter åka till höbonden och hämta ett lass hö. Handla lite på vägen tillbaka. Sedan blir det säkerligen en promenad idag också, men annars ska jag ta det lugnt! Läsa vidare i boken, tror jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 192
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 027
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp