Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är både konfunderad och rätt irriterad. Det låg ett stort hand-adresserat kuvert i lådan
Visade sig vara en tidning från en okänd avsändare (inte orkat googla) somverkade rikta sig till högerfalangen.

"för dig som tröttnat på byråkrati, förmynderi och förbud. För dig som tycker att du själv, och inte politikerna, bäst kan avgöra hur du ska leva ditt liv.

En grundkurs i parlamentarisk demokrati...någon...

Hand å panna. Detta skit orkar de alltså sitta och plita adresser på. Till en aktiv mittenpolitiker som varit involverad i sitt parti sen 70-talets mitt

Delyckades i alla fall reta upp mig rejält. Och tappa ytterligare en liten bit av tilltron till mänskligheten

Till råga på allt inleddes brevet med
"Bästa frihetsvän!"
 
4008E617-F1D3-412E-BA85-8F3EA51896E0.jpeg
 
Mitt bröd är klart och jag smakade en helt ny färsk skiva. Gott!

Handlade mat med hemkörning i går och insåg att jag glömde vissa saker så har påbörjat en lista som ska fyllas på så fort jag kommer på saker jag behöver, glömmer alltid saker när jag väl handlar och det är så himlans onödigt!Ska väl ta en promiss kanske så får det gjort och sedan stoppa in middagen i ugnen.
 
Mitt bröd är klart och jag smakade en helt ny färsk skiva. Gott!

Handlade mat med hemkörning i går och insåg att jag glömde vissa saker så har påbörjat en lista som ska fyllas på så fort jag kommer på saker jag behöver, glömmer alltid saker när jag väl handlar och det är så himlans onödigt!Ska väl ta en promiss kanske så får det gjort och sedan stoppa in middagen i ugnen.
Glömmer alltid när jag plockar varor själv. Att klicka i på nätet då det kommer upp vanligaste varorna.... :love: :love: :love: :love:
 
Jag är ju inte van vid att handla på nätet när det komemr till mat, första gången. Menar du att du glömmer när du är i butik men inte på nätet?
Butiken ja även om jag har lista.... När jag beställer på nätet så kommer det upp det jag brukar handla så bara klicka i... oftast börjar jag handla några dagar innan och kan klicka I lite när man kommer på...
 
Butiken ja även om jag har lista.... När jag beställer på nätet så kommer det upp det jag brukar handla så bara klicka i... oftast börjar jag handla några dagar innan och kan klicka I lite när man kommer på...
Ah vad smart! Kommer helt klart att fortsätta handla så misstänker jag!
 
Letar efter tillförlitlig och lättillgänglig information om hysterektomier, äggstockar, mensvärk etc. Känns väldigt rörigt, till och med Wikipedia som brukar vara tydligt för en överblick verkar blanda ihop olika procedurer och effekter.
 
Hemma efter stalldag. Känns fortfarande konstigt att stallet går så fort att bli klar med. Jag får för mig att jag glömt att göra nåt.

Red en kortis på ridbanan med alla de andra hästarna med som sällskap. ;) Blev lite rörigt och en ganska spänd häst delvis för att hon skulle hålla koll på alla och delvis för att det blåste så mycket. Men det kändes bra ändå utifrån förutsättningarna.

Mindre bra att åringen tydligen gått genom staketet en gång. :( Mest för att ingen öht sagt nåt till mig.

Ponnyn fick massage och sen 400 g-täcke på sig. Mycket nöjd! Jag längtar till våren…

Fikade med några stallkompisar så nu har jag träffat alla. På tre hästar går det tre hästägare och två medryttare samt sex medföljande personer. Snurrigt!
 
Nu vet jag varför jag i vanliga fall aldrig handlar på lördagar. Vilken folkmängd det var! Helt jävulskt fattar inte att så många väljer samma tid som mig :crazy:
Kändes ju inte lönt att inte handla heller. Hade 10 % rabatt och behövde dessutom massor.
Fick ha två kundvagnar då jag citat ”handlar mer än en fembarnsfamilj” 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 190
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 027
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 38
  • Tvättstugedrama
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp