Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter nyårssågning för sambon och fixa boxen och passade på att smörja träns och tillbehör (pållan fick vilodag efter flera dagars varierad motion och det ändå var mildväderskit) fick det bli lövbiff med persiljesmör, pommes chateau, smörstekta och kryddade haricots verts och bea till nyårsdagsmiddag och inte pizza som "alla andra" 😄. Snart hög tid att sova- vi fastnade och sträcksåg resten av Nattryttarna, så otroligt fängslande och inte bra för blodtrycket typ. Man vet att skådisen gör karaktären vansinnigt bra när man har lust att nita äckelaset genom tevebilden....Berör verkligen!
 
Okej, kan vi en gång för alla utesluta Elisabeth Höglund från samtliga offentliga sammanhang? Vilken fruktansvärd kvinna.

https://elisabethoglund.se/blogg/nu...-sig-inte-for-risker-nar-man-var-ung-och-dum/
"Om du säger ”nej” när en man vill knulla dig så ska du inte tro att han bryr sig om det."
Att hon inte ser det sjuka i det?? :confused:
Jag vägrar lägga så låga intetsägande "krav/förväntningar" på män, kan de inte göra något så basalt som ovan så borde de fan lära sig det. Man kan vara på sin vakt och beredd på det, men likaväl kan man klaga högt och våga ställa såna män till svars.
 
Okej, kan vi en gång för alla utesluta Elisabeth Höglund från samtliga offentliga sammanhang? Vilken fruktansvärd kvinna.

https://elisabethoglund.se/blogg/nu...-sig-inte-for-risker-nar-man-var-ung-och-dum/
En riktigt jäkla otäck människa, som fortfarande verkar åtnjuta en viss legitimitet och cred ffa hos jämngamla som minns henne som relativt saklig SVT-journalist. Hon fick tydligen utmärkelse 2010 av tidningen M-Magasin (Amelia Adamo) som främsta förebild och inspiratör för kvinnor 50+ ( :jawdrop: ), det hade jag missat. Funderar på om hon radikaliserats på äldre dagar eller om hon alltid haft samma människosyn och världsbild men lyckats dölja det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp