Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbar lite igen mitt i ledigheten, inbillade mig på vägen hit att jag kanske mådde lite sådär och borde åka hem, men insåg efter en stund i bilen (i 30km/h hela vägen på motorvägen tack vare snöplog...) Att kombinationen sömnbrist, höggravid och det faktum att dottern skruvat upp temperaturen i bilen till 28 grader, TJUGOÅTTA?! (Varför går det ens att ställa den så högt? :confused: ) nog kan ha något med måendet att göra :banghead::rofl:

Ska i alla fall unna mig kortvecka även denna vecka och bara jobba två dagar! :D
 
En riktigt jäkla otäck människa, som fortfarande verkar åtnjuta en viss legitimitet och cred ffa hos jämngamla som minns henne som relativt saklig SVT-journalist. Hon fick tydligen utmärkelse 2010 av tidningen M-Magasin (Amelia Adamo) som främsta förebild och inspiratör för kvinnor 50+ ( :jawdrop: ), det hade jag missat. Funderar på om hon radikaliserats på äldre dagar eller om hon alltid haft samma människosyn och världsbild men lyckats dölja det.
Kan inte säga om hon radikaliserats men ja gillade aldrig det hon gjorde när hon var på SVT. Det är länge sedan men hon kändes alltid så långt ifrån det hon pratade om så "von oben" som om hon inte brydde sig eller snarare föraktade. Kan inte riktigt sätta ord på den känsla jag fick när jag såg henne som barn men har verkligen aldrig gillat henne.
 
Jag har mycket svårare att ställa tillbaka till dagtid än att ställa om till nattpass...🙄
Somnade vid 16 igår, vaknade vid 22-23. Var uppe några timmar, plockade med lite städ och tittade på tv. Sov mellan 3-5 igen. Har nu bytt gardiner, packat julpynt och dammsugit vardagsrummet.
Nåja, ska snart ta tag i dagens yogapass, och se till att få en promenad i dagsljus sen.
 
Jag har mycket svårare att ställa tillbaka till dagtid än att ställa om till nattpass...🙄
Somnade vid 16 igår, vaknade vid 22-23. Var uppe några timmar, plockade med lite städ och tittade på tv. Sov mellan 3-5 igen. Har nu bytt gardiner, packat julpynt och dammsugit vardagsrummet.
Nåja, ska snart ta tag i dagens yogapass, och se till att få en promenad i dagsljus sen.
Är det lika svårt på sommaren? Tänker att det har med bristen på dagsljus att göra?
 
Jahopp. Är väl dags att masa sig upp och duscha och göra sig iordning för idag.

Ska först hjälpa exet med något projekt och sen åka och handla. Jag var och handla häromdan så blir mer som sällskap. Glömde förvisso lite så blir inte en helt onödig resa till affärn iallfall.😅

Får se om jag klarar mitt sk "nyårslöfte": att inte komma dit sent, utan jag ska vara där minst 1min innan sagt tid. Så har 1 h25min på mig inkl restid. :angel:
 
Idag ska jag ha storstadningsdag - har tagit mig till fatoljen for te och frukost, och skriver lista over dagens att gora.
Ska ocksa ocka och hamta gratis gardiner fran grannen - hoppas att dessa ar i bra skick och kan byta ut gardinerna i vardagsrummet. Kanske en simtur i eftermiddag och sen har jag en dejt ikvall ocksa!
 
Hade sett fram emot att åka in till jobbet idag. En kul kollega på plats och vi hade en del att fixa. Men förkylningen har blivit ännu värre så jag fick anlita digitalt och fixa det viktigaste och sen gå och lägga mig igen 😫 är så jäkla trött på alla dessa förkylningar! Att mitt psykiska mående är i botten gör det ju inte direkt roligare heller.
 
Jag och kollegan är nu rörande överens om att vår chef är en luring. :D

Vi tror att hen är snäll men vi är hen på spåren. Vi har gått tillbaks och vid varje prisökning ut mot kunder eller förändring så har hen semester den fulingen.

Yepp mer jobb för chifen när hen kommer tillbaks. Jag och kollegan kör eget race nu när hen inte kan hindra oss :rofl:

Fast nu är det dags för frulle
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp