Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regn ute och jag fick precis veta att jag klantade mig ganska rejält med en grej på jobbet i lördags. Sån där rutinsak som jag gjort femitoelva gånger helt rätt utan problem. Fan alltså. Måste fått tillfällig blackout eller något. Känns rätt pissigt nu. Kan man starta om den här dagen på något vis? :(
 
Vad lätt det är att brygga kaffe

703793B8-5F40-43F9-AAA2-A73AA617E111.webp
 
Jobbar lite igen mitt i ledigheten, inbillade mig på vägen hit att jag kanske mådde lite sådär och borde åka hem, men insåg efter en stund i bilen (i 30km/h hela vägen på motorvägen tack vare snöplog...) Att kombinationen sömnbrist, höggravid och det faktum att dottern skruvat upp temperaturen i bilen till 28 grader, TJUGOÅTTA?! (Varför går det ens att ställa den så högt? :confused: ) nog kan ha något med måendet att göra :banghead::rofl:

Ska i alla fall unna mig kortvecka även denna vecka och bara jobba två dagar! :D

I jobbilen (gammal King Cab) går det att ställa in upp till 32 grader :laugh: Dock funkar inte värmen så bra i den, är det kallt ute måste jag vrida upp den på max för att det ska vara uthärdligt :D
 
Puh, det gick bra! Sitter på Espresso house nu och surplar en stor kaffe och äter croissant och återhämtar mig.
Så himla proffsig läkare, kände mig helt trygg under hela processen. Hon var precis lagom mellan förstående och peppig när jag inledde vår session med att hulka och säga att det här är sjukt jobbigt pga tidigare traumatisk upplevelse.
Det här blev inte alls traumatiskt, utan kändes som en win 💪🏽

Och om, vilket det tyvärr ser ut som, det kommer behövas en konisering så lovade hon att jag skulle få lugnande om jag ville ha det. Så skönt!
 
Är det lika svårt på sommaren? Tänker att det har med bristen på dagsljus att göra?
Det är svårt då med, men kanske inte på samma sätt?🤔
Jag sover sämre mellan nattpassen på somrarna än vintrarna.
Tror mycket är att jag fastnar i negativa förväntningar om hur svårt det kommer att vara osv. Jag har svårt att motivera mig till att göra något när jag är ledig och trött som igår. Jobbar jag så har jag det att fokusera på, jag vet vad jag ska göra och behöver inte reda ut om det är bäst att vila, ta en promenad, äta, titta på tv eller så.
 
funderar på hur jag ska, utan att låta bitter, arg, uppgiven, gnällkärring osv, formulera mig när ett par myndigheter har gått ut med information som de är så stolta över (har jag sett på LinkedIn) och det är både oproffsigt och direkt felaktigt i vissa sammanhang. Då går det inte att vara tyst...
 
Mysig morgon och frukost på sängen 😍
Sen började det stinka nåt förfärligt! Visade sig vara Jinns som gjorde sina behov i lådan då hon inte är ute lika mycket nu på vintern.
Jäklar vad det stank den romantiska stämningen fick sig en liten törn där 😂

Annars så motionerat Fröken idag och ska nu sätta igång en liten kortis på kontoret
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp