Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var o Parksnäckan ikväll, Stiftelsen spelade.
Har knappt hört något av dem innan men de var bra och sångaren Robban är snygg
 

Bifogade filer

  • 20220729_193946.webp
    20220729_193946.webp
    75,9 KB · Visningar: 26
Har bäddat ner mig i soffan med täcke, värmedyna (pga ryggont) och ett stort glas rött. Himla mysigt, om man bortser från den onda ryggen. Njuter i fulla drag av en lång och lugn fredagkväll helt för mig själv, och framförallt njuter jag av tanken på en lugn helg med nästan inget alls planerat förutom två roliga sociala grejer (middag med en kompis samt vinkväll med grannarna). Efter att ha haft fullt upp mest hela tiden sedan i april känns det märkligt, men fantastiskt, att veta att jag kan göra precis vad jag vill både imorgon och på söndag. Wow alltså, vilken grej! Shit vad jag ska lata mig :D
 
Åh, jag kom just hem från kvällsrundan med våfflan min. Mötte en man som vi stöter på då och då (han har en jätttefin, glad irländsk setter) och han var uppenbart lite full, alternativt pårökt... men han är en snäll snubbe så vi surrade lite medan hundarna nosade runt. Så plötsligt nämner han att han sett var jag bor (oookej...:cautious: ) ... men fortsätter sedan att han var så glad att se min prideflagga i trädgården. Det är såvitt jag vet den enda som är så synlig i Peebles.
Visar sig att han varit gift i nästan tjugo år, men är skild sedan fem, och inte vågar komma ut i samhället eller till familjen. Han såg så otroligt förstörd ut att jag tror att det är sant. Så väldigt sorgligt. :cry:

Edit - så även om en är HBTQ++ eller inte är det viktigt med stöd. Att plutta en liten flagga i en blomkruka eller i ett fönster någon vecka om året kostar inte särskilt mycket. <3
 
Senast ändrad:
Åh, jag kom just hem från kvällsrundan med våfflan min. Mötte en man som vi stöter på då och då (han har en jätttefin, glad irländsk setter) och han var uppenbart lite full, alternativt pårökt... men han är en snäll snubbe så vi surrade lite medan hundarna nosade runt. Så plötsligt nämner han att han sett var jag bor (oookej...:cautious: ) ... men fortsätter sedan att han var så glad att se min prideflagga i trädgården. Det är såvitt jag vet den enda som är så synlig i Peebles.
Visar sig att han varit gift i nästan tjugo år, men är skild sedan fem, och inte vågar komma ut i samhället eller till familjen. Han såg så otroligt förstörd ut att jag tror att det är sant. Så väldigt sorgligt. :cry:

Edit - så även om en är HBTQ++ eller inte är det viktigt med stöd. Att plutta en liten flagga i en blomkruka eller i ett fönster någon vecka om året kostar inte särskilt mycket. :heart
håller med, HBTQ++ behöver stöd, på alla sätt. Även om man bara är en allierad!
Men det finns så mycket hat och fördomar fortfarande.
Stackarn, han har säkert varit i garderoben hela sitt liv.
 
Hade som sagt glömt livet med kattunge som är mellan golv och tak 😅 ..När honkatten och hennes brorsa var små hade de ju ner ett par tavlor från fönstren..I alla år har jag haft tre mindre tavlor med foton på gamla hästen, hunden och katten uppe på bokhyllan som alltid varit ifred. Tills nu. Tavlan med hästen gick i backen och sönder och lillkissen fick faktiskt en liten åthutning...Nåja han är i alla fall söt när han sover :p:love:
 
håller med, HBTQ++ behöver stöd, på alla sätt. Även om man bara är en allierad!
Men det finns så mycket hat och fördomar fortfarande.
Stackarn, han har säkert varit i garderoben hela sitt liv.
Det är inte så bara. En tänker inte på att det fortfarande är ett sådant stigma för många, på så många platser, överallt. Det är lätt att tro att vi lever i en progressiv, öppen värld ibland men riktigt så är det inte ännu och sorgligt att säga - men Skottland har en lång, LÅNG väg att gå. Särskilt på landsbygden, men lite så är det nog hemma i Svea också.

Det sa han, och att han inte kunde se någon väg ut. Han har ju "barnen att tänka på" och bröder och en familj som skulle slå honom gul och blå, typ. Det var hemskt att höra, även från en vuxen karl. Det är inte så lätt.
 
Cyklade runt lite och tog kort på lite gamla byggnader ikväll, tror några kort blev bra iaf :)

Vid ett ställe (en parkering mitt i byn, högt räknat 10 platser) stod det ett gäng ungdomar. Varje gång jag cyklade förbi skrek de till efter att jag passerat, vet inte vad de sysslade med. Sista vändan vände jag och cyklade tillbaka förbi dem, med visst avstånd men de såg definitivt att jag tittade på dem. Tänkte att jag kunde fråga varför de skrek om de gjorde det igen men då var de tysta :cautious:
20220729_215928.webp

Kyrkan är en bit bort men den fick vara med ändå :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 143
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp