Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte så bara. En tänker inte på att det fortfarande är ett sådant stigma för många, på så många platser, överallt. Det är lätt att tro att vi lever i en progressiv, öppen värld ibland men riktigt så är det inte ännu och sorgligt att säga - men Skottland har en lång, LÅNG väg att gå. Särskilt på landsbygden, men lite så är det nog hemma i Svea också.

Det sa han, och att han inte kunde se någon väg ut. Han har ju "barnen att tänka på" och bröder och en familj som skulle slå honom gul och blå, typ. Det var hemskt att höra, även från en vuxen karl. Det är inte så lätt.
Jag jobbade på distans för ett företag förra sommaren och hade Pride och trans flagan i bakgrunden.
Veckan efter fick jag höra från HR att jag inte var önskvärd på företaget längre.
Menar, jag bor i Stockholm, och stödjer mitt barn i frågan.
Men nej det är inte rätt och man får inte jobba om man har såna hemska saker.
Själv tänkte jag inte en sekund på att de var i bakgrunden.
 
Ska inte tråka ut alla med långa utläggningar, men efter mycket experimenterande och fixande har jag kommit fram till att det är fel på antingen pci-e sloten eller moderkortet. Iofs startar moderkortet och cpu fläkten spinner, men inga ljud trots att jag pluggat in de interna högtalarna. Funderar på att sätta in den uråldriga intelen för att se om jag kan få korten att fungera, alt i den nya datorn jag väntar på reservdelar till.

:arghh:
 
Åh, jag kom just hem från kvällsrundan med våfflan min. Mötte en man som vi stöter på då och då (han har en jätttefin, glad irländsk setter) och han var uppenbart lite full, alternativt pårökt... men han är en snäll snubbe så vi surrade lite medan hundarna nosade runt. Så plötsligt nämner han att han sett var jag bor (oookej...:cautious: ) ... men fortsätter sedan att han var så glad att se min prideflagga i trädgården. Det är såvitt jag vet den enda som är så synlig i Peebles.
Visar sig att han varit gift i nästan tjugo år, men är skild sedan fem, och inte vågar komma ut i samhället eller till familjen. Han såg så otroligt förstörd ut att jag tror att det är sant. Så väldigt sorgligt. :cry:

Edit - så även om en är HBTQ++ eller inte är det viktigt med stöd. Att plutta en liten flagga i en blomkruka eller i ett fönster någon vecka om året kostar inte särskilt mycket. :heart
Så sorgligt, men ändå fint att han vågade öppna sig för dig 💔

Har (självklart) en prideflagga på mitt kontor på jobbet och har delat ut Pride-nyckelband via facket, det känns bra när jag ser att vissa kollegor har dem på sig! Hemma har jag en i sovrummet, men inte utanför…

Mitt ex ville aldrig hålla handen utomhus, det var helt ärligt sällan hon ville visa ”oss” öppet ute i samhället. Det gjorde mig ledsen, men så var det. Hon skämdes, eller ville gömma oss, eller kanske var hon mest rädd för att någon skulle göra något dumt. Själv önskar jag kunna visa min flickvän för hela världen ❤️ Men, vad säger man, ”it’s a time and a place for everything”…

Men ska jag vara ärlig så törs jag fortfarande inte ens gå i prideparaden i min egen stad för jag är rädd att något ska hända. Hon sa samma sak när jag tänkte våga mig dit med vårt barn ett år… det är hemskt att man ska behöva tänka så. 🌈
 
Jag jobbade på distans för ett företag förra sommaren och hade Pride och trans flagan i bakgrunden.
Veckan efter fick jag höra från HR att jag inte var önskvärd på företaget längre.
Menar, jag bor i Stockholm, och stödjer mitt barn i frågan.
Men nej det är inte rätt och man får inte jobba om man har såna hemska saker.
Själv tänkte jag inte en sekund på att de var i bakgrunden.
Specificerade de att det var därför? Det är ju fruktansvärt och värt en anmälan. Är det bara underförstått förstår jag att det är jättesvårt förstås. :(
 
Så sorgligt, men ändå fint att han vågade öppna sig för dig 💔

Har (självklart) en prideflagga på mitt kontor på jobbet och har delat ut Pride-nyckelband via facket, det känns bra när jag ser att vissa kollegor har dem på sig! Hemma har jag en i sovrummet, men inte utanför…

Mitt ex ville aldrig hålla handen utomhus, det var helt ärligt sällan hon ville visa ”oss” öppet ute i samhället. Det gjorde mig ledsen, men så var det. Hon skämdes, eller ville gömma oss, eller kanske var hon mest rädd för att någon skulle göra något dumt. Själv önskar jag kunna visa min flickvän för hela världen ❤️ Men, vad säger man, ”it’s a time and a place for everything”…

Men ska jag vara ärlig så törs jag fortfarande inte ens gå i prideparaden i min egen stad för jag är rädd att något ska hända. Hon sa samma sak när jag tänkte våga mig dit med vårt barn ett år… det är hemskt att man ska behöva tänka så. 🌈
Ja, jag blev rätt paff, men jag antar att det kändes tryggt, (och han var som sagt inte helt nykter.) särskilt när jag nämnde att det var först de sista två åren jag vågat ha flaggan ute i trädgården. Jag var rädd att någon skulle komma in och paja mina vackra blommor... det blev lättare att relatera kan jag tänka mig.

:( Så ledsamt. Jag är inte en person som gillar "public affection" för min egen del, men det har med mig att göra, inte att jag är gay. Jag hoppas du hittar någon som är stolt och bekväm. <3

Visst är den tanken gräslig. Jag tror det är svårt för många att föreställa sig, att samhället är så otryggt.
 
Ja, jag blev rätt paff, men jag antar att det kändes tryggt, (och han var som sagt inte helt nykter.) särskilt när jag nämnde att det var först de sista två åren jag vågat ha flaggan ute i trädgården. Jag var rädd att någon skulle komma in och paja mina vackra blommor... det blev lättare att relatera kan jag tänka mig.

:( Så ledsamt. Jag är inte en person som gillar "public affection" för min egen del, men det har med mig att göra, inte att jag är gay. Jag hoppas du hittar någon som är stolt och bekväm. :heart

Visst är den tanken gräslig. Jag tror det är svårt för många att föreställa sig, att samhället är så otryggt.
Ja, för många är Pride bara glädje och en kul grej (och det är ju så det borde vara!) men som du säger är det nog svårt för många att faktiskt sätta sig in i känslan av otrygghet…

Och tack, det hoppas jag med :heart
 
Nej, måste väl sova nu. Inte blivit många knop idag inte - men mycket serier! Blev dock lite besviken på Doctor Foster, kanske mest för hon spelade ju inte riktigt en sån doktor som jag hade sett framför mig :angel: MEN också själva handlingen, även om slutet var ganska känslosamt förstås… behöver nog inte se säsong två dock.

Hade också kunnat se mer av Stranger Things, avsnitten var ju sjukt långa men tog ändå slut för fort!
 
Så sorgligt, men ändå fint att han vågade öppna sig för dig 💔

Har (självklart) en prideflagga på mitt kontor på jobbet och har delat ut Pride-nyckelband via facket, det känns bra när jag ser att vissa kollegor har dem på sig! Hemma har jag en i sovrummet, men inte utanför…

Mitt ex ville aldrig hålla handen utomhus, det var helt ärligt sällan hon ville visa ”oss” öppet ute i samhället. Det gjorde mig ledsen, men så var det. Hon skämdes, eller ville gömma oss, eller kanske var hon mest rädd för att någon skulle göra något dumt. Själv önskar jag kunna visa min flickvän för hela världen ❤️ Men, vad säger man, ”it’s a time and a place for everything”…

Men ska jag vara ärlig så törs jag fortfarande inte ens gå i prideparaden i min egen stad för jag är rädd att något ska hända. Hon sa samma sak när jag tänkte våga mig dit med vårt barn ett år… det är hemskt att man ska behöva tänka så. 🌈
Bidrar med vad jag kan i frågan och behandlar alla människor lika😍
 

Bifogade filer

  • CB0C493B-D7A6-4B9C-A697-CE10FAD4AB9B.webp
    CB0C493B-D7A6-4B9C-A697-CE10FAD4AB9B.webp
    469,8 KB · Visningar: 51
Så sorgligt, men ändå fint att han vågade öppna sig för dig 💔

Har (självklart) en prideflagga på mitt kontor på jobbet och har delat ut Pride-nyckelband via facket, det känns bra när jag ser att vissa kollegor har dem på sig! Hemma har jag en i sovrummet, men inte utanför…

Mitt ex ville aldrig hålla handen utomhus, det var helt ärligt sällan hon ville visa ”oss” öppet ute i samhället. Det gjorde mig ledsen, men så var det. Hon skämdes, eller ville gömma oss, eller kanske var hon mest rädd för att någon skulle göra något dumt. Själv önskar jag kunna visa min flickvän för hela världen ❤️ Men, vad säger man, ”it’s a time and a place for everything”…

Men ska jag vara ärlig så törs jag fortfarande inte ens gå i prideparaden i min egen stad för jag är rädd att något ska hända. Hon sa samma sak när jag tänkte våga mig dit med vårt barn ett år… det är hemskt att man ska behöva tänka så. 🌈

Oj vilken ögonöppnare!
Jag är hetero men reflekterar sällan över folks sexuella läggning. Mina bästa vänner är ett gift gaypar. Många i släkten är i samkönade förhållanden. Hade inte reflekterat över ev könstillhörighet på dom som håller handen ute på stan.
Ditt inlägg gav mig en slags ”reminder” att jag kanske lever i ngn slags bubbla.
 
Plötsligt vansinnigt trött. Har tittat till alla omhuserade spindlarna och de mår bra, har också värmt bröd till en eventuell lunchmacka imorgon så nu tror jag faktiskt att det är läggdags! Armbågar och knän är överraskande okej efter cykelvurpan, jag trodde faktiskt att de skulle vara värre.
Kanske är jag tio år going on förtio ändå! :D
 
Hemma, blev drygt 50 mils körning i dag men det var helt ok. Mestadels motorväg och lagom med trafik. Nu har jag njutit av ost och vin på altanen. Resten sv semestern, ca 1,5 vecka, blir hemma med nån enstaka dagsutflykt, det känns bra. Hade sommarbrevet från jobbet med schemat för uppatartsdagarna i brevlådan och det kändes inte ett dugg jobbigt. Jag är nog klar att börja jobba igen när det är dags.
 
Vi kom hem vid 1-tiden i dag. Jag tog med mig Tate och hoppade snabbt ur RV'n och kunde inte VANTA att komma in. Men jag kunde inte oppna dorren.

Vi har ett kombinations las som plotsligt inte alls fungerade. Jag tryckte in kombinationen och vredet bara akte runt. MANGA ganger. Jag tog Tate och gick till grinden in till "bakgarden" ... som Maken mycket noga last innan vi akte.

Jag provade nyckeln till garaget ... men vi har tva las och bara nyckel till ett - Sonen var mycket duktig och omtanksam och laste bada da vi inte informerat honom.

Vi kom in till sist, men det tog narmare 15 minuter att komma in i huset.

Nu har jag druckit tva glas vin ... och nastan glomt allt som hande sedan :angel: -eller inte. Jag fortsatter i morgon, da ska ni fa hora restan av den har sagan.

Det AR skont att vara hemma igen ... och det var en fantastisk semester ... som ocksa hade sina sidor.:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 143
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp