Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Marocko får det varmt!
1659099296600.webp
 
u har vi kommit till Oregons grans. Farden genom Mojave oknen och sodra California var “grueling“ … den oknen ar extra varm (ni minns kanske var MYCKET haltande AC) och trakig inga blommande kaktusar och andra vaxter (som i Arizona) trakig ock mycket stor.

Den enda hojdpunkten var tre stora omraden med Joshua trad, helt facinerande vaxter.
Sedan dog min Telefon, den vagrar att ta laddning:arghh: hoppas att sonen kan fixa det sa jag slipper kopa en ny, jag har magnet laddare hemma sa det ar ingen bradska… men en javla dag var det.

I dag har jag bara runt 5+ timmar hem sager google … Men det ar en sista, och den varsta, bergs vagen kvar. Vi kor over Grants Pass som ar BRANT med ovanligt tvara kurvor for en motorvag. Jag har kort over en hel massa berg, betydligt hogre an Grants Pass med sina 1200 meter over havet, men det har ar den varsta strackan dar man maste vara superkoncentrerad hela Tilden.

det kommer helt klart ta langre tid an google sager, men vi ar smart hemma igen!
 
Är jag frisk? Svar nej
Kommer jag överleva? Absolut!
Alla är i lite limbo här pga alla tror att de har covid. Även de utan symtom har blivit lindrigt paranoida.
Men vi har fått leverans av lammkött som ska grillas ikv samt att vinkällaren räddar upp på dryckesfronten. Löjromstatusen ser också god ut (har precis inventerat 😆 )
 
Sveriges framsida, Bästkusten! Jag tillbringade mina barndomssomrar utanför Halmstad och har fortsatt att återvända. Bada i klart, saltvatten, sandstränder eller lena klippor, det finns inte bättre. 💙

Och att Göteborg ar Sveriges port mot stora världen och Stockholm köksingången, ja det vet ju alla...:)
Jag är uppvuxen mitt i Småland, hade lika långt till västkusten som till Öland men västkusten var ju det självklara valet för bad. Nu bor jag i Stockholm och sambon hat stuga i Östebotten så det blir inte så många chanser till "riktiga" bad. Men ett par dagar minimum brukar jag försöka få till.
 
Paus för sen lunch i Borås. Lite för tidigt på resan egentligen men hade vi väntat till Jönköping hade vi hamnat mitt emellan lunch och middag på de flesta OK matställen. Åt en riktigt bra sej med trevlig utsikt.
 

Bifogade filer

  • 20220729_151759.webp
    20220729_151759.webp
    323,7 KB · Visningar: 31
Borde jobba men kollar på vinthundar som behöver nytt hem. Vi ska inte skaffa fler just nu. Intalar jag mig. Finns två som påminner om min stora kille, särskilt den ena. Samma mjuka blick och snälla, vackra ansikte. Men misstänker att stora vovven här hemma inte vill ha fler hundar som tar upp värdefull magklappartid.

Försökte träna lite men höften är fortfarande inte helt glad. Tror jag måste kontakta någon slags form av vårdinstans.
 
Fick precis info från grannarna att de tittat till min lägenhet. De hade hunden med sig vilket resulterade i att han hoppade upp på schäslongen och därefter VÄGRADE gå hem. Nu ska de försöka bära ut honom 😆

6132DAB4-D3B7-4ED1-A2AF-FF4A24149EA0.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 843
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 146
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp