Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag målat vad jag kan idag. Kakel och stommar färdigmålade och en omgång skåpluckor likaså. Imorgon kan jag börja på sista vändan med skåpluckor :) ! Ska bli härligt att få satt upp i alla fall hälften av luckorna imorgon. Det ser väldigt skräpigt ut i köket just nu..... :cautious:
 
Kollegan tar en lur på sitt kontor. Hans snarkande hörs över hela kontorsdelen :laugh:
(Det gör inget att han bokstavligt talat sover på jobbet. Under semesterperioderna har vi knappt någon arbetsbelastning alls vilket är rätt skönt... och tydligen väldigt avkopplande för somliga :laugh:)
 
Nämen, ska tydligen snart ta emot en sprillans ny och nykalibrerad massagestol.
Jag tror jag måste testa den riktigt ordentligt så ingen kollega skadar sig på den :angel:

Är bara jag och en till kollega här, kollegan ska tydligen gå redan nu, så är helt ensam på bygget och det finns inget att göra. Så det får bli långlunch med promenad, massagestolstest och lite småpyssel med grejer jag annars aldrig hinner göra. :up:
 
Äter frukost och har hunnit med både dusch och beställt taxi till bussen :up: Brukar inte ta taxi men katterna ska ju med och de hatar stadsbussarna med passion(pysande ljud) så tänkte det är bäst för alla :)
Sov dåligt för hjärnan är igång om småsaker men lär bli bra när jag väl är på väg.
 
Den berömda promenaden blev inställd, sambon är förkyld. Men jag tog mig ut till hallonsnåret jag hittade på promenaden igår (grannens hallon lever än) så nu är myggorna matade ordentligt och jag fick några hallon iaf. Länsade jordgubbslandet på vägen hem samt upptäckte att blåbärsrabatten (som jag egentligen hatar och vill gräva bort pga bor i zon 1 och inte zon 5) var översållad med blåbär!
Här ska det bli paj!

9A397D32-8A4B-4ED5-9CF1-1C33097E0F7E.webp


(Behöver nog dra en vända till bland blåbären för att det ska räcka till en hel paj dock)
 
Jag har nu jobbat så nu måste jag ta en surfa på datorn paus efter frys....

Vår frys verkar inte vilja vara med längre den har skrotat sig själv typ. Den frostfria fryen har inte orkat frosta av så det small till och en bit av övre frysen inne ramlade ned. Sambon ska ta ut allt frosta av (det är inte mkt is inne) och se om dne hoppar igång. Jag är inte glad över att få byta

Ikea... mitt kök är verkligen en vandrande katastrof. Listen på kylskåpet har släppt men det går ändå. Nu gick frysen sönder och för nån månad sen så la varmluftsugnen av. Den fungerar det är bara varmluften som inte vill vara med och min introduktionshäll är överkänslig och piper samt stänger av sig för minsta lilla.

Ingen bra reklam för ikea.
 
Sjukhuslivet rullar på. Fortfarande ser allt bra ut - med det undantaget att den nya njuren inte behagar producera urin. Så jag får dialys varje dag för att den inte ska ha så jobbigt.
Såret läker och jag har idag presterat fyra vändor fram och tillbaka i korridoren :D
Visserligen med gåstol men ändå!
Har dessutom fått duscha vilket var en fröjd. Såg ut som ett träsktroll i håret och luktade....

Har varit rädd att transplantation en misslyckats men alla här säger att det kan ta sin tid, men att den kommer att starta. Jag väljer att lita på det.

Får rapporter om vovven som bor hos avkomman och jobbar inför valet. Det verkar gå bra även om han tycker allt är lite konstigt. Lilla mattehjärtat.

Håller tummarna att allt går bra! Fyra vändor det är ju grymt bra! :)
 
Sista dagen på västkusten. Vi har haft tur med vädret och påde kunnat bada, promenera i Träslövsläge och äta fantastiskt god fisk. När jag är här förstår jag faktiskt dem som hävdar att detta är Sveriges framsida. Idag ska vi åka hem och egentligen borde vi redan åkt men det är alldeles för trevligt och skönt här.
 
Hästen omhändertagen imorse, han var på sitt vanliga buttra morgon humör 😂 Sådan matte sådan häst..
Sen en vända till stan för att handla kraftfoder, gick en sväng på Systembolaget också 😆 Händer i snitt 1-2 gånger om året men ikväll ska jag fira 🥳🥂 Sköt firandet till idag, ska sitta på min balkong och bara njuta av att 1 hästen fick sitt namn godkänt och 2 att jag kom in på kursen 👌 Och förhoppningsvis gör uppfödning ett bra lopp på lunchen.
 
Moster med familj bor uppe hos morfar mågra dagar så min kusin fick följa med till stallet och rida en timme i den härliga sommarvärmen (varmt men inte överdrivet, perfekt) och nu är det dags att göra mig klar för att åka och jobba några timmar till stängning idag med; och varför vara omständig. Nu har jag bytt om på jobbet varenda dag men varför egentligen. Jag kan lika gärna ta på mig jobbkläderna direkt hemma eftersom det är kläder vi tvättar själva- flera gör så 😄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 844
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 148
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp