Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så jävla bitter just nu. Och ledsen. Jag är tät i bihålorna och har ont i halsen. Det var precis det här jag oroade mig för, att bli sjuk och inte kunna lämna ifrån mig det snyggt på jobbet. OCH SÅ HÄNDER DET!! Kom igen?!

Jag gjorde iordning det mesta så det kommer lösa sig, men vafan? Ska också få barnet imorgon efter TRE veckor, och tänkte åka till mina föräldrar i helgen. Jag. Orkar. Inte.

Det har gått så bra de här veckorna jag varit själv, kunde jag inte få avsluta på topp istället för på botten?!

/Ynklig🥺
 
Jag hörde att det tassade på trädäcket och det var finbesök :love:

20220728_215604.webp
 
Jag har just ätit en enorm skål med sallad, extremt, extremt enorm. Iofs bestående av isbergssallad, tomater och rödlök så inte särskilt matig. Relativt nyttig också även om jag förlorar en del på rapsoljan jag använde till dressing (bara olja och italiensk salladskrydda). Nu är jag proppmätt men sötsugen.
 
Dags för tandborstning. Sedan någon yoga nidra/mindfulness-rutin som avslappning.

Och imorgon fortsätter målandet :) ! Det prövar mitt tålamod "lite", måste jag erkänna, för jag är en sådan som vill se resultat bums när jag väl har dragit igång ett projekt..... :D Och detta tar flera DAGAR att göra klart.... Den som väntar på något gott, och allt det där.... :cautious:
 
Jag har just ätit en enorm skål med sallad, extremt, extremt enorm. Iofs bestående av isbergssallad, tomater och rödlök så inte särskilt matig. Relativt nyttig också även om jag förlorar en del på rapsoljan jag använde till dressing (bara olja och italiensk salladskrydda). Nu är jag proppmätt men sötsugen.
Du kan trösta dig med att många av vitaminerna som återfinns i isbergssallad är fettlösliga, så i det avseendet är det bara nyttigt med en släng dressing :D
 
Mmm färska blåbär till frukost (grekisk yoghurt, sötmandel och flytande honung med) var inte tokigt att börja dagen med 😋😍. Sedan stallet; red ut en sväng I alla gångarter i det riktigt härliga sommarvädret och på härligt pigg häst; helt underbart 😍. Avslutade med lite travarbete på ridbanan; pållan kändes (såklart) ännu finare att rida när hon blev mera lösgjord 😍.
Sedan var det dags för några timmars jobb fram till stängning och nu är det hög tid att sova 😴.
 
Spanar efter trevliga ställen att bo på när vi ska till Costa Rica i vinter. Känns som att någon borde kontakta marknadsföringschefen för detta hotell och berätta för hen att detta kanske inte är den allra bästa bilden att välja ifall man vill locka folk att komma och bo hos dem. Särskilt inte när den följer direkt efter en bild på den fridfulla (?) poolen :laugh::nailbiting:

20220728_215545.jpeg
 
Lagar till någon slags kyckling med mangochutney och senap att ha på mackan till lunch imorgon och inser att jag nog borde ställa mig i duschen trots att jag egentligen inte behöver, men för att spola ur alla sår efter vurpan. De ser säkert bättre ut sedan.
 
Senast ändrad:
Träffade på tre människor på en av hundpromenaderna idag. Det brukar inte vara folk där :cautious:
Som kompensation fick vi iaf inget människomöte alls på andra promenaden där det brukar kunna vara någon. Var ett gäng ungdomar vid lekplatsen en bit bort (centrala delen av byn) och så ett rådjur+kid. Plus några kor varav en tyckte vi var väldigt spännande :D

I stallet gick jag för att kolla över betet och hittar övertråden bortdragen in i hagen, undertråden var kvar. Den hade nog varit så ett tag, ren tur att hästarna inte märkt det (eller så har de det, de är inga rymmare). Hästen blev mycket kränkt över att inte få hjälpa till med tråddragning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 848
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 148
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp