Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade ett kuponghäfte i en låda i stugan

Visa bifogad fil 96153

Så många frågor.

Vilken av organisationerna var störst i vilket land? Var civilingenjör E M Hansson nöjd med att hantera sjukdroskabonnemangsfakturor i sin bostad på Bogstadveien i Norge eller drömde han om andra äventyr? Vem satt på hotellrum 535 i Köpenhamn och fixade det här för att få ihop till hotellrummet? Och vem var försäkringsgivare för denna specialförsäkring? Hade de verkligen gjort 340.000 transporter i denna försäkring? Och när behövdes detta ambulans- och sjuktransportabonnemang egentligen? Jag har inte tecknat det :nailbiting: Och var är arkivet där alla ifyllda ansökningar finns så att vi kan granska att det gick korrekt till och begära tillbaka avgifterna med ränta där det blivit fel?

(Tycker att hitta såna där dokument från svunna tider är intressant och får tankarna att fara iväg.)
 
Köpte en mini cooper radio från en person jag köper samlarbilar av. Saknar batteri men dottern har en sladd som passar så vi fick igång radion. Dock skränigt och den skulle behöva en antenn. Den kan ha hörlurar och USB också samt minneskort. Frågan är bara. Vilken form på musiken funkar på minneskort och USB? Testade att koppla med hörlurssladd från telefon till radion och spelade en låt- fungerade :D

Blir lite att efterforska, vore ju häftigt om jag kunde få musik på minneskort eller USB och lyssna på musik på den :D

Ja, jag är mini cooper nörd....
 
Blev en riktigt lång promenad med vovven men fick rätt ont av fötterna av vandringskängorna och hård väg. Ska se om jag kan köpa sulor till dem så att de funkar även på hård grusväg.

Nu funderar jag på vad jag ska äta. Blev sugen på att göra paj men det får nog vänta tills i morgon men tänk en god pajdeg och lagom mycket fyllning!

Sen ska jag se Below Deck Sailing, såg tidigare Med. men blev lite deppad av att en av de anställda inte verkade må så bra och hade dessutom lyckats lösa vad som skulle hända i sösongen efter så kände inte för att se mer. Kul nog är Adam kock i Sailing nu, kul med ett känt ansikte 😁
 
Fick en bild på kompisens dotter som sov sött med en katt på varje arm. De senaste dagarna har jag saknat min katt sjukt mkt och nu river ångesten i mig. Kan inte bestämma mig för om det är värst att inte ha ett djur i sitt liv eller rädslan att ta ansvar för ett.
 
Så många frågor.

Vilken av organisationerna var störst i vilket land? Var civilingenjör E M Hansson nöjd med att hantera sjukdroskabonnemangsfakturor i sin bostad på Bogstadveien i Norge eller drömde han om andra äventyr? Vem satt på hotellrum 535 i Köpenhamn och fixade det här för att få ihop till hotellrummet? Och vem var försäkringsgivare för denna specialförsäkring? Hade de verkligen gjort 340.000 transporter i denna försäkring? Och när behövdes detta ambulans- och sjuktransportabonnemang egentligen? Jag har inte tecknat det :nailbiting: Och var är arkivet där alla ifyllda ansökningar finns så att vi kan granska att det gick korrekt till och begära tillbaka avgifterna med ränta där det blivit fel?

(Tycker att hitta såna där dokument från svunna tider är intressant och får tankarna att fara iväg.)

Ja finns mkt att fundera på! :D

La ut på insta och min granne 80+ (ja hon har Instagram och är riktigt snabb på stories 😆) skrev att de hade ett sånt kuponghäfte på hatthyllan. Det var alltså för transport till sjukhuset in case of need men hon mindes inte om det hade utnyttjats. Vi kanske får jämföra våra häften sen 😆
 
Ligger i ett rum på sjukhuset och känner mig lite överkörd. Det blev op tillslut. Fick åka ner vid åtta på morgonen.
Sedan visste jag inget mer förrän jag började komma till sans och ser på klockan på väggen att det gått flera timmar.
Allt hade gått bra. Men njuren ville inte riktigt producera urin fast jag kände mig nödig. Så de kollade med UL och blåsan var full. Katetern hade åkt ur!!! Med ny kateter kom det 1,7liter. Inte konstigt att jag var nödig. :D

Så allt är väl såhär långt. Nu väntar 7-10 dagar här, innan jag får åka hem. Längtar efter stugan och hunden. Han ska vara valarbetare tills jag kommer hem. Avkomman har hand om honom, så de jobbar med valet.

Är dimmig och har lite ont men de ger frikostigt med smärtlindring. Njuter av att dricka så mycket vatten jag vill!

Lite sen på bollen men vad fantastiskt att höra :heart Nu ska du bara ta det lugnt och vila ut. Ser fram emot att höra mer från dig när du orkar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 151
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp