Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oh ... och nastan alla rastplatser har i landet (utom i mycket tatbefolkade stallen) har stora ytor, picknick ytor och gras falt ... ofta trad och massor att springa for hundar, om de VERKLIGEN kommer pa inkallning. VI ar nu i Texas panhandel som ar mest torrt gras och mycket fa och langt emellan sonderblasta, valdigt sma trad.

Det finns inte ett trad pa den har rastplatsen men jatte stora gras ytor. De narmast toaletter och byggnader ar ocksa stora ... men MYCKET tatt klippta sa det ar mycket kort stickigt foredetta gras och inte alls lampligt till nagonting anser mina juveler.

Oh vad bra ... tankte jag nar jag korde in, vilka underbara grasytor for hundarna att springa pa. Precis da sag jag skylten ... VARNING FOR ORMAR. Vissta ja ... vi ar inte i Oregon langre. Har finns alla giftiga ormar som den har kontinenter har. INGEN av mina hundar gar fran det mycket korta stickiga foredetta graset! Sa det sa!
Du får gärna lägga upp lite bilder. Gärna på ditt ekipage med.
 
Plockat av lite vinbär 💁🏼‍♀️ Finns hur mycket som helst i år. Både röda vita och svarta 😊 Så förstår att det inte orkar plocka av allt själva.
IMG_20220726_095626990_HDR.webp
 
Red i spöregnet i går. Hade på mig rainlegs (regnchaps som täcker ovansidan av benet) och jacka, och där var jag torr. Enda problemet var att regn rann längs sadeln och jag därmed blev blöt i grenen och på insidan av benen, jättekul och svänga förbi affären när det såg ut som om jag kissat på mig 🤣
 
Hade en trevlig dag med förberedelser för tävlingarna igår :) En av de som anordnar tävlingen är en jag känner från EM och GHS. Så när det blev lite otydligt med arbetsuppgifterna så följde jag helt enkelt med henne runt och fixade med smått och gott :) Kul!
Idag börjar tävlingarna, och mitt pass är 14-23 :o Är trött och uttråkad, så försöker ta det lite lugnt innan jag ska åka in :)
 
Pratat med veterinär på morgonen. Tanten har konstaterad PPID så dagens plan är att ta sig till apotek och köpa ut tabletter.

Passande att ta svängen för Systembolaget och hämta ut mina beställda whiskyflaskor dessutom då :angel:
 
Gjort något så tråkigt som att beställa dammsugarpåsar. Även om vi har robot som sköter den dagliga städningen så behöver man ju ändå vanlig dammsugare ibland. Men skönt när det levererar till brevlådan.
 
Kattungen fick en OK-stämpel i rumpan 😁🥳🥰. Hjärtat lät bra (trodde iofs inget annat som han far runt som en skottspole hemma) men eftersom han är korsning med Maine Coon och den rasen har haft mycket hjärtproblem tyckte veterinären att det är klokt att lyssna på hjärtat vid den årliga vaccinationen ☺️. "Pigg och glad" ja ända tills en hund blev för nyfiken. Då blev stackars kissen så kraftigt rädd att han frisläppte lukt från talgkörtlarna i ändan, morrade som tusan, reste ragg, gjorde ett "utfall" och till och med skakade lätt 😢.
 
Sitter och våndas över ett riktigt I-landsproblem. Ska jag köpa en blå sammetssoffa eller en väldigt bekväm beige soffa? Tycker att beige känns lite trist men samtidigt går det ju att förändra med kuddar, vardagsrumsbord, filtar och mattor. En mörkblå soffa kanske man tröttnar på efter ett par år? Men den är jättefin.
Vad hade ni gjort?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 151
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp