Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och våndas över ett riktigt I-landsproblem. Ska jag köpa en blå sammetssoffa eller en väldigt bekväm beige soffa? Tycker att beige känns lite trist men samtidigt går det ju att förändra med kuddar, vardagsrumsbord, filtar och mattor. En mörkblå soffa kanske man tröttnar på efter ett par år? Men den är jättefin.
Vad hade ni gjort?

Jag hade tagit den soffa jag VERKLIGEN vill ha (Sa jag har jatte fina kycklinggula lader soffor hemma:D) Livet ar lite for kort for att inte tillfredstalla de nycker man kan!
Ta den bla sammets soffan. Det later fint!
 
Nu åker jag hem.

Fick kraftigt blodsockerfall men klarade av att undvika att ringa ambulans. Vart såpass vaken men är fortfarande lite snurrig och har svettats igenom alla kläder. Nu håller jga på och somnar bara genom att skriva detta så sambon är på väg in för att hämta mig.

Vet inte varför det hände. Ätit som jag brukar mm men men så är det ibland.

2 paket druvsocker gick åt. Nu ligger blodsockret iallafall på lite över 3 och på väg uppåt

Snöpligt slut
 
Jahapp. Då har mor min åkt på covidskiten. Nu hoppas jag innerligt att vaccinet hon tagit (hon har ju bävat för att ta fler då det ju sägs att dessa trycker ner immunförsvaret...) hjälper snarare än stjälper. Hon har ju inte fått tagit sitt medicindropp (som också sätter ner immunförsvaret...) mot ms än som behövt så nu är det bara att hoppas på det bästa :heart. Skräp.
 
Gått med trimmern och "klippt" gräsmattan och gått längs med våran väg och trimmat dikeskanterna. Har också hängt tvätt, skurat två soptunnor och en plastlåda, dammsugit huset och startat diskmaskin och tvättmaskin.

Nu äter jag lunch (sej i chilisås med potatismos) och ska snart gå en promenad med hunden. :)
 
Jahapp. Då har mor min åkt på covidskiten. Nu hoppas jag innerligt att vaccinet hon tagit (hon har ju bävat för att ta fler då det ju sägs att dessa trycker ner immunförsvaret...) hjälper snarare än stjälper. Hon har ju inte fått tagit sitt medicindropp (som också sätter ner immunförsvaret...) mot ms än som behövt så nu är det bara att hoppas på det bästa :heart. Skräp.
När det gäller vaccinet så vet vi att det hjälper bra när man väl får infektionen.

Hoppas verkligen allt går bra trots covidskiten.
 
Sitter och våndas över ett riktigt I-landsproblem. Ska jag köpa en blå sammetssoffa eller en väldigt bekväm beige soffa? Tycker att beige känns lite trist men samtidigt går det ju att förändra med kuddar, vardagsrumsbord, filtar och mattor. En mörkblå soffa kanske man tröttnar på efter ett par år? Men den är jättefin.
Vad hade ni gjort?

Jag har precis köpt en grön sammetssoffa som jag drömt om i flera år. Köp den du helst vill ha! :up:

Edit:
2328-HLR-57.jpg

:love:
 
Senast ändrad:
Red i spöregnet i går. Hade på mig rainlegs (regnchaps som täcker ovansidan av benet) och jacka, och där var jag torr. Enda problemet var att regn rann längs sadeln och jag därmed blev blöt i grenen och på insidan av benen, jättekul och svänga förbi affären när det såg ut som om jag kissat på mig 🤣

Jag satte mig på en blöt stol en gång av misstag... det ger samma effekt! :rofl:
 
Sitter och våndas över ett riktigt I-landsproblem. Ska jag köpa en blå sammetssoffa eller en väldigt bekväm beige soffa? Tycker att beige känns lite trist men samtidigt går det ju att förändra med kuddar, vardagsrumsbord, filtar och mattor. En mörkblå soffa kanske man tröttnar på efter ett par år? Men den är jättefin.
Vad hade ni gjort?
Blå! Har också en blå sammetssoffa 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 154
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp